Problémy s EET: některé tržby eviduje finanční správa vícekrát, podnikatelé se bojí vyšších daní

Někteří restauratéři a hoteliéři se bojí, že státu budou muset zdanit větší tržby, než ve skutečnosti měli. Podle serveru iDnes.cz totiž finanční správa eviduje některé tržby podnikatelů víckrát, než ve skutečnosti inkasovali. Na chyby přišli podnikatelé, kteří se podívali na svůj účet EET u finanční správy a porovnali ho s údaji, které jim ukazuje jejich pokladna.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Elektronická evidence tržeb (EET) (ilustrační foto) | Foto: Fotobanka Profimedia

Na Facebooku ve skupině, kde si podnikatelé vyměňují zkušenosti, psala o problému třeba provozovatelka jedné moravské restaurace Helena Bystroňová-Surmová.

Popisovala, že za týden odeslala tržbu šest tisíc a 51 účtenek, na finanční správě jí to ukázalo počet pětkrát vyšší. Bojí se tedy, že bude muset státu zdanit větší tržby, než ve skutečnosti měla.

Rok 2016 ministra financí Andreje Babiše: Čapí hnízdo, lex Babiš a zavedení EET

Číst článek

„K problému pravděpodobně dochází ve chvíli, kdy je například dlouhá odezva serverů na straně finanční správy, nebo je například pomalé připojení. Jinými slovy se zákazníkovi nevytiskla účtenka hned a on potom, protože si myslel, že na to třeba stisknul málo, stisknul znovu a poslalo se to ještě jednou,“ vysvětluje Jiří Grund, mluvčí společnosti 02 eKasa, která je jedním z největších dodavatelů pokladních systémů.

Firma už kvůli tomu upravila software a mluvčí společnosti doporučuje podnikatelům, aby si do pokladny stáhli aktualizaci.

Generální finanční ředitelství o problému ví. Jeho mluvčí Petra Petlachová ale říká, že za komplikace můžou pokladní zařízení a v žádném případě ne finanční správa. Ujišťuje taky, že za duplicitní tržby podnikatelé na daních nezaplatí nic navíc.

„Duplicitní tržby nezapočítáváme do součtu a označujeme jako duplicitní i v detailním výpisu tržeb,“ popsala.

Finanční správa podnikatelům v takovém případě radí, aby problém řešili s dodavatelem jejich kasy a zbytečně odeslané účtenky v systému stornovali.

Tomáš Bystrý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme