Ministerstvo prověří, kolika učitelům chybí kvalifikace. Pak rozhodne o jejich osudu

Ministr školství za ČSSD Marcel Chládek slíbil po dnešním setkání se zástupci odborů, že nechá prověřit, kolika učitelům chybí potřebné vzdělání a hrozí jim tedy odchod ze školství. Následně pak vedení resortu rozhodne, jestli je nutné, aby si do konce roku začali chybějící kvalifikaci doplňovat.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kandidát na ministra školství Marcel Chládek z ČSSD | Foto: ČTK

Podle platných zákonů by měli nejpozději do letošního prosince začít usilovat o pedagogické vzdělání učitelé bez vysoké školy nebo s jiným zaměřením. Týká se to prý zhruba 13 tisíc lidí v regionálních školách.

„Především mi přijde úsměvné, že ministerstvo bude nekvalifikované učitele teprve počítat. Když všechny školy pravidelně každý rok kvalifikovanost vykazují,“ říká k rozhodnutí ministra školství Michaela Rybářová, místopředsedkyně Asociace pedagogů základního školství ČR.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem pořadu Stalo se dnes byla místopředsedkyně Asociace pedagogů základního školství ČR Michaela Rybářová.

„A také je jasné, že ministr sice může něco počítat a prověřovat, ale rozhoduje parlament. Jde o zákon, který mohou měnit pouze zákonodárci. Přitom ředitelé už nyní připravují úvazky učitelů na nový školní rok a musejí vycházet z platné legislativy,“ zdůrazňuje.

Podle Rybářové by ale učitelé měli mít vysokoškolské vzdělání. „Kromě odbornosti, kterou vysoká škola poskytuje, by měly vybavit i nějakým obecným nadhledem, takovou filozofií poznávání, aby to pak byli schopni předávat dětem ve školách, studentům,“ říká.

„To, že se tak na leckterých vysokých školách neděje, není oprávněným důvodem k tomu, abychom připustili, že učitelé vysokou školu mít nemají, dodává s tím, že škola by měla být s pedagogickým zaměřením.

„Přes veškerou úctu k učitelům, kteří pedagogickou způsobilost nemají, si myslím, že by to měly být školy s pedagogickým zaměřením a navíc jsem přesvědčena o tom, že by pedagogika, didaktika a obory jako psychologie měly převažovat,“ míní.

Veronika Sedláčková, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme