Bývalý ředitel ČEZ, jeden z nejbohatších Čechů, absolvent Effective Learning and Teaching na University College London a majitel základní školy a gymnázia PORG, se zamýšlí nad tím, jak zlepšit výuku.
Podle spolkové ministryně školství Německa Anji Karliczekové koronavirová krize podtrhla, jak důležité je vzdělávání dětí umožňující současně rodičům bezproblémový výkon jejich povolání.
Místopředseda Asociace ředitelů gymnázií také tvrdí, že by na gymnáziích v maturitách nedělala úpravy žádné. Studenti totiž mají dost času na přípravu, a to už od začátku netradičního školního roku.
Z ankety, kterou ministr udělal na instagramu, podle Plagy vyplynulo, že studenti by uvítali zrušení ústní části maturit. Další by si přáli vypuštění státních maturitních testů či slohových prací.
Největším problémem je jediné slovo - monotematická. Právě taková má nově státní maturitní zkouška být - čili student bude po celou dobu mluvit na jediné téma.
Nejen o distanční výuce a hodnocení žáků mluvili ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal, Miroslav Hřebecký z EDUinu a Alfréd Dytrt, ředitel Gymnázia Ústí nad Labem.
„Čísla jsou stále příliš vysoká,“ tvrdí německá vláda, která chce stávající lockdown prodloužit do konce měsíce. V přepočtu na obyvatele přitom míra šíření infekce zdaleka nedosahuje situace v Česku.
„Zatímco zdravotníci nebo sociální pracovníci jsou nějak ocenění v základu platu, tak učitelská profese jde o žebrácké holi a vůbec se nenarovnává to základní ohodnocení,“ tvrdí Kateřina Valachová.
Očkování proti koronaviru v Česku začalo 27. prosince. Za první dva dny bylo podle dostupných údajů očkováno zhruba 3100 lidí, tedy asi 0,3 promile obyvatel.
Žáci a studenti základních, středních a vyšších odborných škol šli naposledy do školy v pátek. Na pondělí a úterý ministerstvo vyhlásilo dny boje proti covidu-19, a prodloužilo vánoční prázdniny.
Dětské skupiny by měly přestat existovat v nynější podobě do konce srpna 2024. Jesle by měly být pro děti od půl roku do zhruba tří let, na místa by přispíval stát.
Návrh státního rozpočtu na rok 2021 snižuje podle úřadu výdaje na asistenty pedagoga jako součást inkluze o 800 milionů korun, celkový rozpočet škol se ale má zvýšit o 17,3 miliardy.
Dosud si její zástupci nebyli jistí, zda pro všechny jazykové školy platí totožná pravidla. Podle nich by ale s ohledem na rovnost firem bylo protiprávní, kdyby vláda umožnila činnost jen některým.
Peníze půjdou na opravu Václavského i Malostranského náměstí, na které dá město v prvém případě 220 milionů korun a ve druhém 45 milionů korun. Revitalizace náplavek spolkne 78 milionů.
Vedle radosti z postupného návratu do škol je na místě také starost o ty žáky a studenty, které koronavirová výuka poškodila nejvíc - ze znevýhodněného prostředí nebo bez připojení k internetu.
Na víceletá gymnázia by se měly státní přijímací zkoušky konat jako obvykle včetně dvou termínů, které se podle ministra školství Roberta Plagy (za ANO) případně podle vývoje epidemie mohou posunout.
„Hlavní slovo, které se bude pojit k přijímačkám i státní maturitě, bude podpora. Nejen ze strany škol, ale i ministerstva,“ uvedl pro Radiožurnál ministr školství Robert Plaga (za ANO).
Lékařská komise Českého olympijského výboru vyzvala vládu, aby při uvolňování opatření proti koronaviru umožnila návrat dětí ke sportu. Jaké dopady má omezení dětského sportování a školního tělocviku?
Dnes už bývalý ministr zdravotnictví Prymula argumentoval ve prospěch zavírání škol a online výuky v České republice případy Rakouska, Řecka a blíže neurčených dalších zemí.
„Neúcta k normám, pravidlům, která budou vnímat zvenku. Nepochopení, že bez pravidel a určité spolupráce se nedá řešit vůbec nic. To asi bude u téhle generace častější, než kdyby pandemie nebyla.“
Ve středu 25. listopadu také obnoví výuku poslední ročníky středních škol i základní umělecké školy. Plán závisí na schválení přesunu z pátého do čtvrtého protiepidemického stupně rizika.
„Podali přihlášky i bývalí straníci, kterým bylo ukončeno členství. Ale jsou tam i přihlášky lidí, kteří doposud v hnutí ANO nebyli,“ uvedl předseda krajského hnutí Lubomír Wenzl.
Při čtvrtém stupni rizika se do škol vrátí první stupeň a deváťáci. Žáci druhého stupně se pak budou střídat. Vrátí se také studenti posledních ročníků středních škol a vyšších odborných škol.
Ve většině evropských států už slovo „lockdown“ zdomácnělo jako synonymum pro umrtvení veškerého veřejného života. Ne všude to ale také znamená zavřené školy a vyučování na dálku přes počítače.
„Distanční formy vzdělávání jsou efektivní spíš pro větší děti. První a druhé ročníky mají vzdělávání zaměřeno hlavně dovednostně, čtení a psaní, což se na dálku předává těžko,“ říká Jaroslav Jirásko.
Podle biochemika Jana Konvalinky je návrat žáků do škol správné rozhodnutí. „Protože lockdown máme už několik týdnů a zdá se, že začíná nést ovoce,“ myslí si.