Za prosperující farmaceutickou firmu jsou zájemci ochotni zaplatit přes bilion korun
Bilion korun. Tak vysoká je v přepočtu částka, kterou kanadská farmaceutická společnost Valeant Pharmaceuticals nabízí za americkou firmu, jež vyrábí botox. Za firmu Allergan chce zaplatit téměř 49,5 miliardy dolarů. Poslední dobou se zpráv o velkých majetkových přesunech ve farmacii objevuje čím dál víc.
Německá farmaceutická společnost Bayer se tento měsíc dohodla, že za 14 a čtvrt miliardy dolarů převezme divizi výroby volně prodejných přípravků pro péči o zdraví amerického konkurenta Merck & Co.
Americký farmaceutický gigant Pfizer zase nabízel za britského konkurenta AstraZeneca v přepočtu téměř dva a půl bilionu korun.
Atraktivita oblasti zdravotnictví pro investory souvisí se změnou životního stylu hlavně ve vyspělých zemích. Poslední dobou se mění celý průmysl i obchod. Lidé se dožívají vyššího věku, proto je tolik produktů zaměřených na seniory.
Také více pečují o své zdraví a mají na to prostředky. Proto taková záplava doplňků stravy, vitamínů, volně prodejných léků, nemluvě o těch specializovaných na těžké choroby.
Lidé stále více utrácejí za své záliby
Starají se více i o svůj vzhled. Proto zisky kosmetických firem, plastických klinik, nebo třeba všech výrobků a služeb zaměřených na péči o zuby. Ale kromě toho lidé také více utrácí v souvislosti s tím, jak si užívají volného času.
Trh turistického a sportovního zboží roste neuvěřitelnou rychlostí, ať jde o oblečení a boty, různé pomůcky, vybavení na cesty, do vody, na hory, pro extrémní sporty.
Ovšem volný čas neznamená jen takzvaný outdoor. Velmi rychle roste segment trhu s počítačovými hrami. To, co bylo před pár lety okrajovou záležitostí, je teď velice ziskovým a rozvíjejícím se trendem. Totéž platí pro chytré telefony, jež mají spoustu aplikací, které všechny souvisí se zábavou a volným časem. A je to trh s velkými zisky.
I komerční úspěch sítí jako je facebook, twitter, skype souvisí s tím, že lidé se chtějí více bavit a mají na to čas.