Velkou cenu Monaka F1 ovládl Rosberg, po 30 letech tak napodobil svého otce

Němec Nico Rosberg ze stáje Mercedes ovládl Velkou cenu Monaka formule 1. V úzkých uličkách městského okruhu v Monte Carlu zvítězil před vedoucím mužem celého seriálu Sebastianem Vettelem a Markem Webberem.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nico Rosberg během Velké ceny Monaka

Nico Rosberg během Velké ceny Monaka | Zdroj: Reuters

Šestý závod letošní sezony sledoval také šéfredaktor časopisu Formule Petr Dufek.

Podařilo se konečně Mercedesům na trati, kde je těžké předjíždění, svoji kvalifikační převahu zužitkovat i v samotném závodě?

„Pro Rosberga to bylo celkem suverénní vítězství, protože prošel těžkou zkouškou. Závod byl jednou zhruba na 25 minut přerušen a start se opakoval. Pak vyjel ještě jednou zpomalovací vůz, takže znovu přišel o svůj vybudovaný náskok. Nico Rosberg tak musel několikrát obhajovat to, že byl na trati skutečně nejrychlejší. Byl favoritem, protože vyhrál všechny tři volné tréninky, vyhrál kvalifikaci a vyhrál i samotný závod."

Kdybyste měl označit hvězdu závodu a naopak jeho smolaře, kdo to bude?

„Hvězdou byl rozhodně Rosberg. A stojí za připomínku, že přesně před 30 lety vyhrál Velkou cenu Monaka jeho otec Keke Rosberg. Za smolaře bych naopak považoval Kimiho Räikkönena, nejspolehlivějšího jezdce posledních dvou sezon. Ten bohužel doplatil na kolizi se Sergiem Perézem, po které si musel zajet pro novou pneumatiku. Nakonec ale s velkým vypětím vybojoval jeden jediný bod.“

Velké diskuse se letos vedou o velkém opotřebení pneumatik. Mnozí přitom tvrdí, že už to není závodění, ale úsporná jízda. Projevilo se to i v Monaku?

„V Monaku je to úsporná jízda vždycky, protože je to nejpomalejší trať celého seriálu. Záleží hlavně na tom, neudělat chybu. Není tam prostor pro nějaké divočiny, i když letos jich bylo k vidění celkem dost, hlavně v podání Mexičana Peréze. Neřekl bych ale, že za vítězství Rosberga mohly pneumatiky. To, jakou roli sehrají pneumatiky, to uvidíme v příštím závodě v Kanadě. Tam se ukáže, zda mají Mercedesy skutečně dostatečnou rychlost i pro závod, nebo jestli jsou to stále vozy především do kvalifikace, na jedno kolo, případně na takovou trať, jako je Monako.“

Velká cena Monaka, šestý závod mistrovství světa vozů formule 1 v Monte Carlu:

1. Rosberg (Něm./Mercedes) 2:17:52,056 (prům. rychlost 113,378 km/h), 2. Vettel (Něm./Red Bull) -3,888, 3. Webber (Austr./Red Bull) -6,314, 4. Hamilton (Brit./Mercedes) -13,894, 5. Sutil (Něm./Force India) -21,477, 6. Button (Brit./McLaren) -23,103, 7. Alonso (Šp./Ferrari) -26,734, 8. Vergne (Fr./Toro Rosso) -27,223, 9. Di Resta (Brit./Force India) -27,608, 10. Räikkönen (Fin./Lotus) -36,582.

Průběžné pořadí MS (po 6 z 19 závodů):

1. Vettel 107 b., 2. Räikkönen 86, 3. Alonso 78, 4. Hamilton 62, 5. Webber 57, 6. Rosberg 47, 7. Massa (Braz./Ferrari) 45, 8. Di Resta 28, 9. Grosjean (Fr./Lotus) 26, 10. Button 25.

Pohár konstruktérů:

1. Red Bull 164, 2. Ferrari 123, 3. Lotus 112, 4. Mercedes 109, 5. Force India 44, 6. McLaren 37, 7. Toro Rosso 12, 8. Sauber 5.

Petr Jansa, David Nyč Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme