Tržby mladoboleslavská automobilka zvýšila na 19,659 miliardy eur. Firma ale upozornila, že na výsledky měly negativní dopad kurzové vlivy, vyšší náklady a rovněž útlum aktivit v Rusku.
Nový výhled podle Reuters naznačuje, že provozní marže bude činit jen 7,0 až 7,3 procenta, zatímco dříve ji Volkswagen odhadoval na 7,5 až 8,5 procenta.
Výpadek u slovinského dodavatele součástek KLS postihl v září celý koncern Volkswagen. Chybějícím dílem byl ozubený věnec pro dvouhmotový setrvačník pro spalovací motory.
Linky v Kvasinách stojí od pondělí, částečně omezená je také výroba v Mladé Boleslavi. Důvodem je výpadek subdodavatele ve Slovinsku, jehož výrobu zničily záplavy.
Povodně ve Slovinsku poničily výrobnu dílů do českých škodovek. „Původně se mluvilo o roční odstávce, teď by to mohlo trvat jen do října,“ soudí šéfredaktor časopisu Automakers Erich Handl.
Přerušení se projeví zejména v závodě v Kvasinách na Rychnovsku. Firma se snaží ve výrobě udržet co nejvíce zaměstnanců, zvýší například počet vyráběných elektroaut, kterých se výpadek netýká.
„Naše hospodářství není flexibilní a odolné vůči negativním vnějším i vnitřním vlivům. Nedokáže se dostatečně zaměřit na oblasti, které by mu přinesly odpovídající přidanou hodnotu,” uvedl ministr.
„Samozřejmě počítáme s tím, že v roce 2035 plně přejdeme na elektrické vozy. Jak rychle však bude změna probíhat, ještě uvidíme,“ říká člen představenstva Škody Auto.
Automobilový koncern Volkswagen nejspíš čekají velké změny. Zatímco většina továren přejde na elektromobily, značka Škoda se má údajně až do poslední chvíle zaměřovat na auta se spalovacími motory.
Podle autorů studie má Česko k přechodu na uhlíkovou neutralitu horší výchozí pozici ve srovnání s jinými evropskými státy. Do roku 2030 by měly investice dosáhnout 1,2 bilionu korun.
Policisté mají celkem asi 12 000 aut. Smlouvy na vozy, které policisté dostanou letos, ministerstvo uzavřelo loni a předloni. Nové limuzíny dostane třeba i útvar pro ochranu prezidenta republiky.
Celý koncern se poohlíží po jiných velkých trzích. Například Škoda Auto sází na Indii a jihovýchodní Asii, nedávno začala stavět továrnu i ve Vietnamu. Volkswagen vidí příležitost v Severní Americe.
„Zavedení normy Euro 7 je nutné,“ uvádí výkonný ředitel Asociace pro elektomobilitu České republiky Lukáš Hataš. Člen představenstva Škody Auto Martin Jahn kritizuje především její znění.
Od začátku letošního roku bylo registrováno přes 700 nových elektromobilů, což je téměř o 50 procent více než ve stejném období loni. Zatím si autotroniky školí automobilky samy ve svých akademiích.
Volkswagen ve své výroční zprávě minulý týden uvedl, že v souvislosti s rozhodnutím zastavit obchodní aktivity v Rusku byla již prodána řada jednotlivých společností a o prodeji dalších se jedná.
V případě přijetí emisní normy Euro 7 Škoda Auto také zavře jenu výrobní halu. V pořadu Otázky Václava Moravce to řekl člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing Martin Jahn.
Automobilce Škoda Auto klesl loni provozní zisk o 42 procent. Můžou za to výpadky čipů, ale i válka na Ukrajině a s ní spojený odchod z ruského trhu. Čím chtějí kompenzovat prodeje?
Zisky automobilky klesly o 42 procent a snížil se i počet dodaných vozů. Zvýšily se ale tržby, o skoro 20 procent, a otevřel se i nový trh ve Vietnamu.
Danuše Nerudová podle článku láká na investování do nové společnosti. Žádný takový článek neexistuje a Nerudová serveru iROZHLAS.cz potvrdila, že do ničeho takového neinvestovala a vše je lež.
Kvůli nedostatku komponentů nebude od začátku února vyrábět také kolínská Toyota. Chybí komponenty do obou modelů, které momentálně v Kolíně vyrábí, a to Aygo a Yaris.
Největšímu výrobci automobilů v České republice poklesla výroba vozů o více jak dvacet tisíc. V příštích letech chce Škoda Auto pokračovat hlavně v elektrifikaci.