Vídeň a Bratislavu spojí nejkratší mezinárodní letecká linka, cesta má trvat 20 minut

Nejkratší mezinárodní linku na světě se chystá otevřít nízkonákladová letecká společnost Niki, kterou založil bývalý pilot formule 1 Niki Lauda a následně ji prodal firmě Air Berlin. Od dubna spojí aerolinky Bratislavu a Vídeň. Během 20minutového letu se přitom cestující ani nestihnou odpoutat a návštěva toalety bude jen na vlastní nebezpečí.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

letiště M. R. Štěfánika Bratislava | Foto: Letisko Bratislava

Ačkoli z hlediska časové úspory bude zřejmě rychlejší mezi oběma metropolemi cestovat vlakem, autobusem nebo lodí, společnost Niki jeho smysl obhajuje snadnějším přístupem k navazujícím letům.

Firma tvrdí, že krátká linka bude zajímavá například pro 150 tisíc slovenských cestujících, kteří ročně projdou vídeňským letištěm Schwechat.

Přehrát

00:00 / 00:00

O plánu nízkonákladové letecké společnosti Niki otevřít linku mezi Vídní a Bratislavou mluvil analytik společnosti Cyrrus Tomáš Menčík

Kromě snadného přestupu na navazující lety si Niki od nového spojení slibuje také to, že vzhledem k pohodlné cestě bude vhodné například při návštěvě večerních divadelních představení u sousedů.

Rakouská veřejnoprávní média ovšem informují, že důvodem je zřejmě snaha vedení společnosti přesunout se z vídeňského na bratislavské letiště, hlavně kvůli vysokým poplatkům.

„Nízkonákladová společnost je společnost, která tlačí náklady dolů. Pokud může najít alternativu v nižších poplatcích a pokud by to mělo být letiště, které je o pár málo desítek kilometrů dál, tak si myslím, že po tom půjdou, protože to dělá jejich byznys byznysem,“ míní analytik společnosti Cyrrus Tomáš Menčík.

Letiště ve Vídni a v Bratislavě jsou od sebe vzdálená 50 kilometrů, jde tak o dvě nejbližší hlavní města v EU. Cesta autem, autobusem nebo vlakem trvá zhruba hodinu; lodí je asi o 15 minut delší. Let by měl trvat 20 minut, podobnou dobu však trvá ještě cesta z centra města na letiště a počítat je třeba i s odbavením a bezpečnostní kontrolou.

„Lowcostové aerolinky jsou velmi flexibilní. Jsou schopny otevírat a zavírat jednotlivé linky výrazně rychleji než standardní aerolinky. Mají jinou strukturu nákladů, proto můžou držet levnější ceny letenek a získávají podíl na trhu. Aktuálně se jim daří daleko lépe než velkým zaběhlým leteckým společnostem,“ vysvětluje analytik.

Kromě linky do Vídně bude nízkonákladová společnost od letního letového řádu z Bratislavy odbavovat spoje také do Bruselu a do španělského ostrovního města Palma de Mallorca, z Vídně pak lety do Kodaně, Frankfurtu nad Mohanem a Moskvy.

ČTK, Veronika Sedláčková, mka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme