Výpadky internetového bankovnictví ČS by se už neměly opakovat
Internetové bankovnictví České spořitelny už funguje bez problémů. Před deseti dny si ale mnoho klientů stěžovalo, že se na Servis 24 vůbec nemohou připojit. Důvodem byla především nedostatečná kapacita připojení, která omezila přístup k účtům mnoha lidem v době, kdy potřebují rychle vyřídit velké množství plateb. Podle spořitelny by se už podobná situace neměla znovu opakovat.
Důvodem výpadku internetového bankovnictví byla nedostačující kapacita připojení, kterou teď spořitelna navyšuje. "Kapacitu se nám podařilo navýšit ve velmi krátké době tak, že v závěru minulého týdne byla již služba dostupná. Nicméně navýšení kapacity je obecně dlouhodobou záležitostí, na které průběžně pracujeme. Věříme, že již po Novém roce bude vše v pořádku," říká Kristýna Havligerová z tiskového oddělení spořitelny.
Podle odborníka na internetové bankovnictví Jiřího Nápravníka to spořitelna mohla udělat už dřív. Ze strany vedení k tomu však zřejmě chyběla ochota. "Domnívám se, že to je interní problém České spořitelny, buďto jejího oddělení IT, anebo nadřízených, kteří nedali prostředky na to, aby IT oddělení mohlo navýšit kapacitu, výkon toho internetového bankovnictví."
Pokud někomu výpadek připojení způsobil finanční problém, měl by se podle Kristýny Havligerové obrátit na pobočku spořitelny a transakci reklamovat. "Pokud klientům prokazatelně vznikla škoda, tak ji uhradíme. Například pokud klienti měli problémy s posíláním plateb a následně kvůli tomu měli problémy."