Řidiči musí počítat s kolonami na D1. Někteří raději volí objízdné trasy

Na dálnici D1 vznikají opět často dlouhé kolony. Kvůli modernizaci totiž jezdí až do neděle auta ve směru na Prahu pouze jedním pruhem u Lokte a především u Jihlavy, kde vznikají až devítikilometrové kolony. Má v tom případě smysl hledat objízdné trasy?

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Řidiči se snažili z kolony na dálnici D1 vycouvat. Jde o velmi nebezpečné chování. Ilustrační foto

Řidiči se snažili z kolony na dálnici D1 vycouvat. Jde o velmi nebezpečné chování. Ilustrační foto | Zdroj: ČTK

Záleží na chování řidiče, jak upozorňuje Milan Dont z ministerstva dopravy: „Dálnice D1 žádnou objízdnou alternativu nemá. Neexistuje taková komunikace, která by intenzitu dopravy dokázala převést.“

Ostatně sami řidiči si to vyzkoušeli už loni, když kvůli bourání mostů byla dálnice několikrát zavřená, a jak potvrzuje vedoucí dálničního oddělení Bernartice Pavel Holejšovský, ukázalo se, že především na Benešovsku nejsou okolní silnice na velký provoz stavěné.

Přehrát

00:00 / 00:00

O tom, jestli se vyplatí hledat objízdné trasy na D1, natáčela redaktorka Eva Kézrová

„První objízdná trasa byla vedená dvousměrně, což se nám neosvědčilo. A už při druhé, když se mosty stavěly, tak jednosměrné objízdné trasy celkem spolehlivě fungovaly,“ poznamenal Holejšovský.

Jenže to byla řízená objížďka, v případě živelného sjíždění z dálnice může být jízda ještě delší než popojíždění v několikakilometrové koloně. Jenže právě to doslova někteří řidiči nesnášejí, a tak raději vždycky z dálnice sjedou. Podle dopravní psycholožky Pavly Rymešové jsou pak o něco klidnější.

Redaktoři Zelené vlny Radiožurnálu jsou v přímém spojení s Národním dopravním informačním centrem v Ostravě, kde se sbíhají veškerá data o dopravní situaci v celé republice, a do vysílání mohou v případě nutnosti vstoupit kdykoli.

„Je to asi lepší vliv na psychiku. Jedu hezkým prostředím, nemám pocit, že je mě zdržuje někdo jiný, neohrožuje mě. Tak v tomto případě to samozřejmě snáším lépe. Ale když se dostanu zase na místo na dálnici, tak zjistím, že mám najeto dvojnásobek kilometrů, časově jsem na tom úplně stejně, ale je pravda, že ve větším duševním komfortu,“ vysvětluje.

I když si cestu většinou nezkrátí, a tak mnozí řidiči jsou naopak s kolonami smířeni. A když už na D1 vjedou, tak objízdné trasy nehledají. „Bude to stejně ucpané a ještě horší,“ shrnuje jeden z nich. „Asi zvolím úplně jinou trasu. Nehledám, protože mám navigaci, která mi poradí, kde se co potkává, nepotkává,“ doplňuje další.

A právě dopravní informace jsou při současném provozu nepostradatelné. Ať už využíváte navigací, internetu anebo rozhlasové Zelené vlny. Podle Petra Hofhanshla ze společnosti Cityplan se totiž v některých případech vyplatí objížďky hledat a z dálnice sjet.

„V místě mého exitu, kde bych normálně odbočoval, bude uzavírka, takže si můžu naplánovat trasu tak, že buď sjedu dříve, nebo v opačném případě že se napojím v jiném místě na tu dálnici a tomu místu se vyhnu,“ dodává Hofhanshl.

Šířky pruhů pro uzavírku 2+2 | Foto: Michal Jindra

Eva Kézrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme