Hotelový trh ožívá, ruské turisty nahrazují Číňani a Korejci
Český trh s hotelovými nemovitostmi ožívá. Mohou za to mimo jiné turisté ze zemí, ze kterých k nám dřív tolik nejezdili. Na trh proto vstupují nové značky. Přibývá ale hostů obecně.
Postupné zotavování globální ekonomiky s sebou přináší i znovuožívání cestovního ruchu. Nejčastěji přijíždí do České republiky turisté z Německa, Polska a Ruska.
Ovšem těch především kvůli slabšímu rublu ubývá. Potvrzuje mluvčí Asociace cestovních kanceláří a agentur Kateřina Petříčková:
„V letošním roce kompenzují poklesy příjezdů u turistů z rusky hovořících zemí například turisté z asijských zemí jako je Čína nebo Jižní Korea, u kterých v letošním roce očekáváme nejvyšší nárůsty.“
Jejich návštěvu usnadňuje i zavedení přímé letecké linky ze Soulu do Prahy. Další důvody větších tržeb hotelů popisuje vedoucí hotelového týmu společnosti Cushman & Wakefield pro region střední a východní Evropy Frédéric Le Fichoux.
„Závisí to hlavně na dvou elementech. Vrací se turisté z obvyklých destinací a zároveň se zvyšuje počet turistů z Asie a zvyšují se i firemní poptávky po hotelech.“
„Jako obchodník jste si v minulých letech musel dávat pozor na své výdaje a některé společnosti měly svá nařízení ohledně toho, kolik si můžete dovolit utratit za hotelový pokoj. Dnes už je téměř vzácností, aby společnosti měly taková nařízení,“ říká Frédéric Le Fichoux.
Hotely mění vlastníky
Oživení zájmu cestovatelů má přímý dopad na hotelový trh. Rostou na něm majetkové přesuny - hotely kupují noví vlastníci.
Ceny nemovitostí jsou stále nižší než náklady na výstavbu a otevření nového hotelu.
Do České republiky se tlačí hotelové řetězce, na které jsou zvyklí především turisté z Asie. Jde například o německý řetězec Penta Hotels, B&B nebo Motel One.