Meziroční nárůst prodeje vozů Škoda o 6,3 procenta podle automobilky souvisí především se silnou poptávkou po elektrických modelech SUV Elroq a Enyaq. Zvýšila se také poptávka po modelu Kodiaq.
Tržby mezi dubnem a červnem dosáhly 22,5 miliardy dolarů (469 miliard Kč), zatímco před rokem činily 25,5 miliardy dolarů (532 miliard Kč), vyplývá z prohlášení, které ve středu zveřejnila Tesla.
Většinový akcionář CSG chtěl navýšit základní kapitál automobilky o 2,7 miliardy korun, což by umožnilo zdvojnásobení výroby a modernizaci. Minoritní Promet však návrh odmítl pro nedostatek podkladů.
Důvodem zastavení výroby a uzavření byla městská poloha závodu, která ztížila možnosti přestavby a rozšiřování kvůli výrobě elektromobilů. Volkswagen dodal, že tak urychluje přechod na elektromobily.
Nejbohatší člověk planety se výrazně zasadil o zvolení Donalda Trumpa americkým prezidentem, na jeho kampaň vyčlenil stovky milionů dolarů a objížděl s ním mítinky.
Automobilové koncerny oznámily velké propady zisku v prvním kvartálu roku. Nedůvěra trhu a snížení efektivity výroby může vést k růstu tlaku na propouštění zaměstanců.
Trump prohlásil, že je ochoten jednat o 25% clech na automobily, pokud země přijdou s „fenomenální nabídkou“. „Myslím, že Evropa nemá nic speciálního, co by mohla USA nabídnout,“ říká Ivan Hodáč.
„Chaos tam po něm do určité míry zůstane a někdo ho bude muset uklidit, samozřejmě to ale bude prezentováno jako velký úspěch,“ říká amerikanista Jan Beneš o končící misi Muska v čele úřadu DOGE.
Začínají platit americká cla na dovoz automobilů. Jednou z nejzasaženějších zemí v Evropě má být Slovensko. Cla mohou výrazně zasáhnout jeho růst a o práci tam mohou přijít tisíce.
Chceme vyrábět vozy se spalovacími motory tak dlouho, jak to bude legislativně možné a jak bude jejich výroba a prodej profitabilní, řekl Radiožurnálu Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto.
Pokud chcete dosáhnout kompromisu, tak nejprve musíte z něčeho vycházet, říká Krutílek (ODS). Já jsem velmi ráda, že se podařilo přesvědčit Komisi, aby zvolila tuto cestu, oponuje Nerudová (STAN).
Dohoda podle Handelsblattu mimo jiné obsahuje ujednání, podle kterého se bude pro závod v Osnabrücku hledat kupec, menší výroba v Drážďanech se přemění nebo uzavře.
Německá automobilka Volkswagen uvažuje o rozsáhlém propouštění, snižování platů a nejspíš i zavření několika závodů v Německu. Odbory v pondělí kromě vyjednávání opět vsadily na výstražné stávky.
Mezi recepty k oživení zmiňuje Bureš i setrvání u Green Dealu. „Nevzdávat Green Deal, nevzdávat obnovitelné zdroje, ale doplnit to tak, aby se z něho stal byznysový projekt,“ navrhuje ekonom.
Kritici postupu Bruselu tvrdí, že když budou muset automobilky pokuty platit, nebudou mít peníze na investice do rozvoje nových elektroaut. Se zrušením sankcí v příštím roce nemá problém ani Německo.
„Problémy jednoho odběratele, byť tak významného, jako je Volkswagen, by neměly (v Česku) způsobit dramatický problém,“ uklidňuje viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar.
„Volkswagen bude muset šetřit. Situace je velice vážná, řezy budou vážné a budou je provázet souboje s odboráři,“ říká v rozhovoru pro Český rozhlas Plus šéfredaktor serveru Autoweek Vladimír Rybecký.
„Situace je mimořádně napjatá a nezle ji překonat jednoduchými opatřeními a snížením nákladů,“ uvedl v prohlášení šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer.
Automobilka Ford v souvislosti s tímto problémem k 9. červenci registrovala v Severní Americe třináct zpráv o požárech. Neobdržela však žádné zprávy o nehodách či zraněních.
Podle ministra dopravy se Evropa nemůže uzavřít před čínskou konkurencí, byť je často neférová oproti podmínkám, které mají tuzemské automobilky. Čínská vláda vydává masivní vládní podporu inovacím.
Vláda jedná o umístění gigafactory v Dolní Lutyni na Karvinsku. A to nejen s dosud neodhaleným investorem, ale také s ochranářskými organizacemi. Závod má totiž stát vedle dvou chráněných území.
Volkswagen má v Sin-ťiangu jednu továrnu. Kvůli politické debatě v ní už předem udělala audit a interní šetření prý neukázalo, že by závod jakkoliv těžil z práce vězňů.