Na výstavbu nových dálnic nejsou peníze, přednostně se dokončují rozpracované úseky

V České republice se v současné době staví dálnice D3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí a dále se pracuje na dalších šesti plánovaných dálnicích nebo rychlostních silnicích. Prakticky všude jde o pokračování už fungující silnice - například R49 z Hulína směrem na Zlín nebo D47 z Bohumína k hranici s Polskem.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

dálnice (ilustrační foto)

dálnice (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Dále jsou ještě rozestavěné úseky rychlostních silnic R6 a R7 v severních Čechách - u Chomutova, Sokolova a Lubence. Tyto úseky většinou nenavazují na současnou dálniční síť, ale odlehčí městům jako obchvaty a dálnice se k nim v budoucnu dostaví.

Přehrát

00:00 / 00:00

Redaktor Jan Herget mluvil v Odpoledním Radiožurnálu o nových českých dálnicích.mp3

Čeká se také na dostavbu dálnice D8 přes České středohoří. Zbývá dokončit šestnáctikilometrový úsek z Lovosic do Ústí nad Labem.

Většina stavby, včetně mnoha mostů a dvou tunelů už je rozestavěna, ale dokončení komplikuje úsek z Prackovic do Řehlovic, kde zatím chybí stavební povolení. Ale už se podařilo vykoupit poslední pozemek a teď běží úřední lhůta pro připomínky a námitky. Po kompletní dálnici z Prahy přes Ústí až do Německa by řidiči mohli jet v roce 2014.

Na nové dálnice nejsou peníze

Stavbu dálnic stále víc ohrožuje nedostatek peněz. Prioritou zůstává dokončení rozpracovaných úseků. Stát se chce soustředit hlavně na ty stavby, které mají přislíbeny evropské dotace.

Řidiči i odborníci na dopravu se shodují v názoru, že je třeba rozšířit dálnici D1, dokončit okruh kolem Prahy a stavba R35 od Hradce Králové do Olomouce.

Jan Herget, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme