Vysoké školy dávají miliony korun ročně na svou propagaci. Populární jsou promo videa

Univerzity a vysoké školy kvůli slabším populačním ročníkům v posledních letech bojují o každého potenciálního uchazeče. Proto se stále víc zaměřují na vlastní propagaci. Ročně do reklamy investují miliony korun.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vysoká škola ekonomická, student, školství, výuka (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek | Zdroj: Český rozhlas

Peníze dávají školy na propagační videa, materiály, prezentace na veletrzích vzdělávání nebo reklamu v médiích. Tu využilo například Vysoké učení technické v Brně.

Právě za reklamy zaplatily loni české vysoké školy a univerzity přes 120 milionů korun. Vyplývá to z analýzy výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Její obchodní ředitel Tomáš Hynčica ale vysvětluje, že do výzkumu se počítají i reklamy třeba na jazykové školy nebo studia MBA:

Přehrát

00:00 / 00:00

Vysoké školy neváhají investovat do propagace miliony korun ročně. Natáčela Pavla Lioliasová

„Meziročně tento segment vykázal tříprocentní pokles, víceméně tedy stagnoval. Mezi největší inzerenty v této oblasti patří tradičně soukromé vysoké školy, kde nezřídka pracují s rozpočty v několika jednotkách milionů korun.“

Třeba Vysoká škola ekonomická si nově klipy nechává natáčet profesionální agenturou. A podle marketingového specialisty Edy Kauby se školám vlastní propagace daří.

„Klipy jsou dnes to nejjednodušší, jak doručit sdělení. Lidé si to posílají, a to je to, co cílovou skupinu potenciálních uchazečů na vysoké školy nejsnáze zasáhne,“ míní.

Školy si dělají analýzy

O úspěšnost své propagace se pak školy také zajímají. Často si dělají analýzu toho, proč si studenti vybrali právě danou školu a odkud se o ní dozvěděli. Zjišťuje to třeba Univerzita Palackého v Olomouci.

„Když se studenti hlásí a podávají si elektronickou přihlášku, vyplňují dotazník. Zkušenost je taková, že nějakých 35 procent studentů čerpá informace hlavně v rámci veletrhů,“ vysvětluje specialista komunikace Univerzity Palackého Ondřej Martínek.

Propagační videoklip letos nenatočila například Masarykova univerzita v Brně. Podle mluvčí Terezy Fojtové se škola snaží uchazeče zaujmout po celý rok a ne jen jednorázově:

„Máme síť partnerských středních škol, vystavujeme samozřejmě na veletrzích, komunikujeme přes sociální sítě, máme síť takzvaných ambasadorů, což jsou vlastně lidé přímo na středních školách, kteří poskytují informace zájemcům.“

Podávání přihlášek na většinu univerzit a vysokých škol končí 29. února.

Pavla Lioliasová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme