Web ČT24 vyhrál Křišťálovou Lupu ve zpravodajské kategorii. Vinohradská 12 skončila třetí mezi podcasty
Gratulujeme všem vítězům 19. ročníku ankety Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu! Kompletní výsledky najdete na stránkách ankety https://t.co/BFHvQ48VSj #kristalovka pic.twitter.com/TCzZa3ZhVi
— Křišťálová Lupa 2024 (@Kristalovka) November 28, 2024
Osobností roku v letošní anketě Křišťálová Lupa se stala podnikatelka a bývalá majitelka Zásilkovny Simona Kijonková, projektem roku pak prodej této logistické služby, kterou Kijonková založila. Podcast Českého rozhlasu Vinohradská 12 se ve své kategorii obsadil třetí místo. Výsledky ve čtvrtek organizátoři vyhlásili v Praze a zveřejnili na webu. O vítězích v jednotlivých kategoriích rozhodly svými hlasy odborná porota a internetová veřejnost.
Organizátoři, kteří každoročně oceňují počiny, služby a osobnosti české internetové scény, vyhlásili i anticenu, kterou získal falešný bankrot Brašnářství Tlustý.
V kategorii Zpravodajství a publicistika zvítězil podle hlasování veřejnosti web České televize ČT24, zpravodajský web Českého rozhlasu iROZHLAS.cz se umístil mezi finalisty. Nejlepším podcastem je Hype-Cast a první místo v kategorii Influencer získal Karel Kovář známý jako Kovy.
Mezi zájmovými weby dostal nejvíc hlasů dTest, kategorii Nástroje a služby ovládly Mapy.cz. V kategorii internetového obchodu vyhrála společnost Alza.cz. Nejlepší letošní one man/woman show je podle hlasujících server s videorecepty Těhotnej kuchař a v kategorii Online video zvítězili Kluci z Prahy.
Odborníci vybírali Osobnost, Projekt a Anticenu roku. V další kategorii globálních projektů českých tvůrců vybrali na dělené první místo službu s předpovědí počasí Windy.com a sportovní Livesport.cz.
V kategorii mladá krev zabodovala dárcovská platforma Donio. Jako e-commerce inspirace uspěl projekt online knižního antikvariátu Knihobot. Cenu České televize za veřejně prospěšnou službu získala Bankovní identita a Hvězdou roku se stal internetový prodejce potravin Rohlík.cz. V kategorii Marketingová a obsahová inspirace porota ocenila kampaň Do půlnoci objednáš, ráno v Alzaboxu máš.
Anketa Křišťálová lupa – Cena českého internetu je pravidelným hlasováním veřejnosti a odborné poroty, v němž se vybírají a oceňují nejoblíbenější a nejzajímavější projekty a osobnosti české online scény. Anketu pořádá server Lupa.cz, jehož provozovatelem je společnost Internet Info. Letos se konal její 19. ročník.