V provozu má být od konce roku 2026. Bude široký něco přes 12 metrů, a počítá se s třemi vzájemně oddělenými částmi, jízdním pásem pro silniční vozidla, cyklistickým pruhem a také chodníkem.
Nová výbava Českých drah bude jezdit ve 13 krajích České republiky. Nejvíce regionálních souprav dráhy nasadí v Praze a ve Středočeském, Královéhradeckém a Olomouckém kraji.
Nová stezka po stopách železnice bude kopírovat trať i původní zastávky. Těch má být celkem sedm, po dvou v Hrochově Týnci a Rosicích, zbývající na chrastecké straně.
Z Kladna a okolí do Prahy denně dojíždí přes 16 tisíc lidí. Zmodernizovaná trať tak má cestujícím nabídnout ekologickou alternativu k autům. Z Prahy 6 by tak mělo ubýt až 2,5 tisíce aut denně.
Pracovníci Českého telekomunikačního úřadu kontrolují dostupnost mobilního signálu jak pro volání, tak pro data. Letos velkým operátorům vypršel termín, do kterého museli koridory pokrýt.
Upravená železniční trať zpříjemní a zrychlí dopravu na daném úseku. Nové soupravy budou moci jezdit až 140 km/h, informuje SŽDC. Modernizace vyjde stát na 3,6 miliardy korun.
Stavba vysokorychlostní trati Praha-Drážďany vyjde podle současných odhadů na zhruba pět miliard eur (129 miliard korun). Výstavba má podle dosavadních plánů začít kolem roku 2030.
Pět kilometrů tmy, to by už za několik let měli zažívat cestující na hlavním železničním koridoru mezi Chocní a Ústím nad Orlicí. Pardubický kraj bude mít nejdelší železniční tunel v Česku.
Etiopská vláda v neděli s okamžitou platností vyhlásila výjimečný stav. Důvodem jsou pokračující protivládní protesty a násilnosti, které už před týdnem vypukly zejména v regionu Oromia a zahynuly při nich desítky lidí. Africká země i přesto zůstává atraktivní pro zahraniční investory. K těm největším patří Čína, která v Etiopii postavila železnici spojující vnitrozemský stát s pobřežím.
Baťovci za první republiky dobyli obchodní svět. Plánovanou železniční trať z Vizovic k severní valašské dráze ale kvůli válce postavit nezvládli. Ani takzvaná Stavba mládeže trať neprotáhla za hranice města. Její duch ale dodnes trápí obyvatele i vedení zdejších obcí. Všechny vlády si totiž koridor k Valašské Polance ponechávaly jako územní rezervu se stavební uzávěrou.
V Aši oficiálně skončila obnova železniční trati mezi Českem a Bavorskem. Osobní vlaky se na přeshraniční trať vrací po skoro 20 letech. V letošním roce jde na českém území o jediný dokončený projekt svého druhu. Pro obyvatele nejzápadnějšího cípu republiky je modernizace regionální železnice i ojedinělým pohledem do historie.
Vojáci v jihozápadním Rusku stavějí železnici, která se vyhne ukrajinskému území. Trať do dvou let spojí Moskvu s Krasnodarským krajem a letoviskem Soči.
Vlakovou dopravu v Moravskoslezském kraji čekají letos velké změny. V plánu je rekonstrukce hned několika důležitých úseků a cestující proto čekají dlouhé měsíce nepříjemných výluk a zpoždění. Modernizaci pocítí taky milovníci železniční historie, protože například v Holasovicích u Opavy zřejmě definitivně zmizí dodnes funkční systém ručně ovládaných závor. Takových míst už v republice mnoho není.
Cestující, kteří využívají spojení vlakem mezi Prahou a Berounem, budou muset od pondělí až do konce srpna počítat se zdržením. Správa železniční dopravní cesty totiž bude opravovat most mezi Prahou-Radotínem a Dobřichovicemi.
Hasičům se po třech hodinách podařilo zlikvidovat požár trávy podél železniční tratě mezi Břeclaví a Brnem. Zasahovalo tam celkem 22 jednotek. Oheň se rozšířil ze železničního pásu i na sousední pole.
Na železnici ode dneška platí změny v jízdním řádu Českých drah. Tou největší změnou je úplné zastavení provozu na regionální trati z Opavy do Jakartovic. Moravskoslezský kraj totiž tyto vlaky nahradil kvůli úsporám autobusovými linkami.
Správa železniční dopravní cesty dnes představila zmodernizovanou trať z Českých Budějovic do Nemanic. Úpravy trvaly tři roky a omezily nejen provoz na železnici, ale také motoristy v Českých Budějovicích. Modernizace totiž zasáhla některé důležité silniční tepny.
Pořádně rozjet to mohou strojvedoucí vlaků v nejvýchodnějším cípu Česka. Modernizace železničního koridoru z Bystřice nad Olší až ke hranicím se Slovenskem je totiž u konce. A vlaky tu teď jezdí místo osmdesátkou až 140kilometrovou rychlostí. Šlo o jednu z největších železničních staveb posledních let. S ní skončilo i utrpení pro obyvatele obcí okolo kolejiště. Dlouhá léta trvající stavbu totiž provázel hluk, prašnost a špinavé cesty.
Dlouho odkládaná oprava frekventované železniční tratě z Prahy-Běchovic do Úval začne na jaře. Modernizací projdou koleje, výhybky, stanice i podchody. Cestující musí počítat s výlukami. Hotovo má být do konce roku 2015. Vlaky pak budou po trati jezdit 160kilometrovou rychlostí.
Železniční rychlodráha mezi Prahou a Kladnem, která má také vést přes Letiště Václava Havla, je projekt starý více než dvacet let. Jedním z důvodů průtahů stavby je nedostatek peněz. Podle ministerstva dopravy se náklady mohou pohybovat mezi 19 a 27 miliardami. V letech 2014 až 2020 bude mít Česko možnost získat značnou část od Evropské unie
Červnové deště poničily část železniční trati na trase Česká Lípa – Liberec. Zatím v úseku Jablonné v Podještědí – Křižany platí do konce roku výlukový jízdní řád, kde vlak nahradily autobusy.
Jemnice pokračuje v boji za zachování železniční tratě. Poté, co na ní Kraj Vysočina v roce 2010 skoncoval s osobní přepravou, chtěli úředníci zrušit i samotnou trať. Teď má ale přejít do majetku města. S největší pravděpodobností po ní začnou už letos na podzim jezdit výletní vlaky. Martin Kouřil ze Spolku pro veřejnou dopravu postupně skládá historickou vlakovou soupravu.
Už jen několik hodin má zůstat neprůjezdná trať mezi Šumperkem a Mikulovicemi v úseku Ruda nad Moravou - Bohdíkov, kde se v pátek srazil nákladní vlak s kamionem. Provoz by měl být obnoven krátce po poledni. Jak potvrdil Pavel Halla ze Správy železniční dopravní cesty, zaměstnanci správy na trati pracovali celou noc a teď už dělají poslední opravy.
Peážní trať mezi Jeseníkem a Krnovem – tedy vnitrostátní linka, která vede přes území cizího státu, v tomto případě Polska – volá už řadu let po opravě. Česko sice platí Polsku za průjezd přes jejich území miliony korun ročně, ale Poláci je do železnice zpětně neinvestují. 17kilometrový úsek je v havarijním stavu a vlaky tu musí výrazně zpomalit. O opravě přitom jednají obě strany už řadu let.
Nová trať mezi Plzní a Rokycany, nazývaná také železniční zakázka desetiletí, se musí začít stavět nejpozději do června. Podle ministerstva dopravy jinak hrozí, že Česko u této stavby přijde o evropskou dotaci. Ta by v tomto případě dosáhla sedmi miliard korun.