České módní návrhářky dobývají New York
Na newyorském obchodním salonu Platform 2 The Train dnes vrcholí vůbec první obchodní prezentace český módních návrhářek na americkém trhu. Česká společnost Fashion Point Praha tam za pomoci vládní agentury Czech Trade představuje šest českých módních značek.
Obchodní salon není rušná módní přehlídka, ale důležité výstavní místo, kde distributoři vyjednávají kontrakty. S čím progresivním české firmy útočí na americký trh? "Kolekce je ze dvou částí. Ta první je z přírodních materiálů a druhou tvoří pleteniny," uvádí svou kolekci Jaroslava Procházková.
Doplňuje ji jedna z dalších 6 českých módních návrhářek, které vystavují v New Yorku, Tatiana Kováříková: "Materiály jsou většinou přírodní: hedvábí, bavlna, len. S velkým podílem ruční práce." Česká expozice je ale hlavně místem pro americké obchodníky. Tatiana potvrzuje, že naše návrhářky jsou zatím s odezvou víc než spokojené a ona sama oceňuje slušnost a vstřícnost obyvatel města, které ji samo o sobě nadchlo.
Také odezvy amerických odborníků na českou módu jsou v New Yorku pozitivní: "Viděla jsem velmi hezký pokrokový design. Jsou dvě věci, které opravdu vyčnívají, je to řemeslnná zručnost a úroveň vyspělosti, která je velmi orientovaná na městské prostředí, a to je velmi zajímavé," řekla Českému rozhlasu profesorka módního designu Barbara Trout z university v Nebrasce.
A kde se mohou české modely i malosériové oděvy v největším konkurenčním prostředí na světě prosadit? " Když budou umístěny mezi italské a francouzské produkty, tedy na místech, kde jsou lidé zvyklí nakupovat netradiční výjimečnou módu. Když budou tam, kde je vysoká úroveň, mohly by být velmi konkurenceschopné," Barbara Trout.
A ještě dodáme, že z New Yorku se úspěšné české módní návrhářky sdružené v Alianci Fashion Point Praha vypraví na obchodní salón do Paříže v prestižním Ritzu.