Lidé stále nakupují dovolené v prodejnách cestovních kanceláří. Na internetu je pouze vybírají

Nakupujete dovolenou u cestovních kanceláří přes internet? Tak jste podle nich jedni z mála. Většina lidí sice dovolenou na internetu vybírá, při koupi ale stále upřednostňuje osobní kontakt. Internet je ale jeden z důvodů, proč většina kanceláří upustila například od papírových katalogů, nebo jich tiskne výrazně méně. Přímo na pobočkách se ale klienti podle Asociace cestovních kanceláří zapomínají ptát na důležité věci.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Hotel (ilustrační foto) | Foto: CC0 Public domain, Fotobanka Pixabay

„Na internetu už jsem dovolenou kupovala, ale teďka poslední dobou spíš preferuji nákup na pobočce." „Chodím na pobočku," říkají lidé, které Radiožurnál oslovil v centru Prahy. Internetový prodej je sice stále víc oblíbený, neplatí to ale při nákupu dovolené u cestovních kanceláří.

Zájezd si lidé vybírají přes internet, při jeho koupi ale podle výkonného ředitele Fischer Group Jiřího Jelínka upřednostňují osobní kontakt. „Ten trend je skutečně takový, že lidé jdou prvně na internet a potom často volají a někteří z nich dojdou na pobočku vyřídit zájezd," řekl Radiožurnálu Jelínek.

Přehrát

00:00 / 00:00

Lidé se při nákupu dovolených zapomínají ptát na mnoho důležitých věcí. Na co? Zjistíte v reportáži Kristýny Křupkové.

Jeho slova potvrzuje i mluvčí cestovní kanceláře Blue Style Václav Nekvapil. „Oni si spoustu věcí jakoby načtou a samozřejmě dávají na doporučení klientů, kteří už někde byli, na zkušenosti ostatních cestovatelů, a potom jdou třeba na tu pobočku a toho prodejce s tím konfrontují, prostě se vyptávají, jak to ve skutečnosti je," vysvětluje Nekvapil.

Podle mluvčího cestovní kanceláře Alexandria Petra Šatného se lidé většinou ptají na ubytování. „Zákazníci se nejvíc ptají na to, jak daleko je hotel od moře, jaký je rozdíl třeba mezi tří a čtyřhvězdičkovým hotelem, případně jaký je rozsah all inclusive služeb," říká Šatný.

Run of house

Mluvčí asociace cestovních kanceláří Jan Papež ale upozorňuje, že se lidé na řadu otázek zapomínají ptát. Měli by si podle něj ověřovat program poznávacích zájezdů a jestli je v ceně započítaný i vstup, nebo si zjišťovat velikost pokoje. Čím větší pokoj, tím větší pohodlí totiž podle něj lidé budou mít.

Dovolenou zkomplikují přísnější kontroly na hranicích Schengenu. Česko otevře i nové konzuláty

Číst článek

„Dát si pozor na typy pokojů takzvané run of house, kdy teprve při příjezdu hotel určí, jaký pokoj vám dá. Asi bych doporučil si s konkrétní cestovní kanceláří dohodnout konkrétní pokoj a zeptat se i na to, jaký by byl příplatek za jiný typ pokoje vyšší kategorie, protože vám to může opravdu vylepšit, anebo úplně zklamat dovolenou," vysvětluje Papež.

Nekvapil navíc doporučuje, aby lidé nezapomínali zjišťovat informace ohledně svých cestovních dokladů. „Jedním z nejdůležitějších faktorů, který by si měli lidé cestující do zahraničí zjistit a ověřit, je platnost jejich pasů, protože například do Egypta nebo do Tuniska tak musí být pas platný ještě 6 měsíců po návratu z té destinace. Lidé to podceňují a potom samozřejmě do té destinace ani neodcestují," dodává Nekvapil.

Podle cestovní kanceláře Fischer volí víc než dvě třetiny lidí sedmidenní pobyty s all inclusive. Téměř polovina klientů jede do čtyřhvězdičkového hotelu a každá třetí rodina požaduje takzvané klubové hotely s animátory a doprovodným programem pro děti.

Podle Asociace cestovních kanceláří volí lidé spíše aktivní dovolenou. Nejčastěji jezdí do Chorvatska, Řecka nebo Bulharska. Cestovní kanceláře hlásí velký prodej zájezdů i v Egyptě, Tunisku a Turecku. A oblíbené jsou i Spojené Arabské Emiráty.

Kristýna Křupková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme