Mattoni se opět rozrůstá, bude výhradním výrobcem produktů PepsiCo v Rakousku

Od příštího ledna bude Mattoni 1873 výhradním výrobcem a distributorem nápojů od PepsiCo v Rakousku. Ve čtvrtek to sdělili zástupci firmy. Mattoni, dříve Karlovarské minerální vody, je největším výrobcem a distributorem nápojů ve střední Evropě.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Limonáda značky Pepsi

Limonáda značky Pepsi | Foto: Mario Anzuoni | Zdroj: Reuters

„Dosavadní spolupráce mezi Mattoni 1873 a PepsiCo je dlouhodobě velmi úspěšná. Nápoje značek PepsiCo naše skupina vyrábí a distribuuje již ve čtyřech evropských zemích,“ uvedl generální ředitel firmy Alessandro Pasquale.

„Franšízu PepsiCo v Rakousku vnímáme jako důležitý strategický krok, který dokazuje naši expertízu v oblasti nápojů a čerpá z našich dlouholetých zkušeností na tomto trhu," dodal Pasquale

Licence ve čtyřech zemích

Od roku 2018 má firma licenci a podniky firmy PepsiCo v Česku, na Slovensku a v Maďarsku. O rok dříve se stala výrobcem i v Bulharsku.

Mattoni 1873

Firma Mattoni 1873 byl založena karlovarským rodákem Heinrichem Mattonim. Od roku 1995 ji vlastní italská podnikatelská rodina Pasquale. Má jedenáct závodů v pěti evropských státech, ročně vyrobí kolem 1,6 miliardy lahví nealkoholických nápojů. 

V Rakousku působí Mattoni prostřednictvím dceřiné společnosti Waldquelle Kobersdorf, kterou vlastní od roku 2008.

„Značka minerální vody Waldquelle vznikla už v roce 1830 a původně patřila známé šlechtické rodině Esterházyů. Nyní je společnost Waldquelle v Rakousku dvojkou v segmentu přírodních minerálních vod a na třetí příčce v ochucených vodách. Po rozšíření portfolia o nápoje značek PepsiCo v Rakousku vzroste dvouciferně její roční objem," dodala firma.

Tržby meziročně klesly

V Rakousku jsou podle společnosti nejoblíbenějšími sycenými nealko nápoji právě ty kolové, na druhém místě jsou limonády s pomerančovou příchutí, následují citronové. Nejrychlejší nárůst oblíbenosti v této kategorii v posledních letech zaznamenávají nápoje bez cukru.

Zadlužené Prameny schválily prodej pozemků s vrty svému věřiteli. Podmínkou je souhlas exekutora

Číst článek

Zástupci firmy již dříve uvedli, že nápojářské skupině Mattoni 1873 loni meziročně klesly tržby o 2,7 procenta na patnáct miliard korun. Celkový hospodářský výsledek nesdělili. Ukazatel EBITDA, tedy zisk před započtením úroků, daní a odpisů, firmě loni vzrostl o 12,2 procenta.

V ČR vyrábí skupina vedle minerální vody Mattoni také pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka; dále značky nealkoholických nápojů Pepsi, Mirinda, 7UP, Schweppes, Gatorade a Mountain Dew. Distribuuje také produkty značky Lay’s.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme