Německá prokuratura vyšetřuje šéfa Volkswagenu, Evropská komise se kvůli emisím zajímá o Itálii

Šéfa Volkswagenu vyšetřuje německá policie. Matthias Müller podle stuttgartské prokuratury manipuloval s trhy, když včas neinformoval akcionáře o problémech se zařízením na měření emisí. Kvůli emisnímu skandálu má problémy také italská vláda.

Tento článek je více než rok starý.

Stuttgart Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller

Šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller | Foto: Volkswagen, CC BY 3.0

Podezření se týká období, kdy Müller pracoval v dceřiné automobilce Porsche. Do čela celého koncernu Volkswagen se postavil v září 2015 poté, co vypukl skandál kolem falšování informací o emisích. V současnosti zastává funkci generálního ředitele Volkswagenu.

Vyšetřováni jsou i Hans Dieter Pötsch, současný předseda dozorčí rady Volkswagenu, a bývalý ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn.

Prokurátor je podezírá, že příliš pozdě informovali investory o rizicích, které může způsobit skandál Volkswagenu holdingu Porsche.

Automobilka Porsche uvedla, že obvinění jsou neopodstatněná. Dodala, že dodržuje nařízení pro zveřejňování informací. Vlastní 52,2 procenta hlasovacích práv Volkswagenu.

Volkswagen předloni v září přiznal, že po celém světě instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut software umožňující manipulovat s testy emisí. Aféra se týká mimo jiné asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto nebo německo-italské automobilky Fiat Chrysler.

Tu kvůli podvodům při emisních testech vyšetřuje i Evropská komise. Kromě společnosti ovšem viní také Itálii z toho, že používání systémů na oklamání testů vědomě přehlížela.

Evropská komise prošetří pravidla

Evropské komise nesouhlasí se současným systémem, podle kterého schvalují auta pro provoz národní regulátoři. Schválený model se pak může prodávat i ve všech dalších členských zemích. Komise se proto chce ujistit, že všechny státy dodržují pravidla pro měření emisí. Vyšetřovat kvůli tomu na konci minulého roku začala sedm členských zemí včetně Česka.

Firmu Fiat Chrysler z používání softwareu na manipulaci testů letos obvinily i Spojené státy a Francie. Problémy se týkají Fiatů řady 500, Fiatu Doblo a Jeepu Renegade s naftovými motory.

Matěj Štýs, Ondřej Elbel Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme