Šéf německého automotoklubu ADAC odstoupil, nechce nést odpovědnost za chyby jiných

Prezident německého ADAC Peter Mayer odstoupil z funkce. Manažeři automotoklubu se podle něj dopouštěli chyb a manipulací. Údajně například měnili počty hlasů v anketě o nejoblíbenější německé auto roku.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Spolek ADAC už dávno nefunguje jen jako služba motoristům, má vlastní cestovní kancelář, vydavatelství, záchrannou leteckou službu, na kterou dostává peníze od zdravotních pojišťoven.

Spolek ADAC už dávno nefunguje jen jako služba motoristům, má vlastní cestovní kancelář, vydavatelství, záchrannou leteckou službu, na kterou dostává peníze od zdravotních pojišťoven. | Zdroj: ČTK

Dnes 64letý manažer oznámil, že odmítá nést další odpovědnost za chyby a manipulace, kterých se dopouštěli manažeři autoklubu.

Podpořil tak domněnky, že při vyhlašování nejoblíbenějšího auta docházelo k manipulacím i v samotném pořadí.

Ještě o víkendu ale chtěl za ADAC bojovat. „Samozřejmě chceme vše vysvětlit, přijali jsme desetibodový plán na obnovu důvěry,“ tvrdil tehdy Peter Mayer.

Přehrát

00:00 / 00:00

Informaci o rezignaci šéfa německého automotoklubu ADAC zaznamenala zahraniční zpravodajka Českého rozhlasu Klára Stejskalová

ADAC dnes také zveřejnil výsledky auditu, z něhož vyplývá, že autoklub při vyhodnocení posledního ročníku Žlutého anděla měnil výsledné pořadí ankety.

Vítězem sice byl správně vyhlášen Volkswagen Golf, na druhém místě ale měl být model třetí řady BMW.

Pořadatelé však při hodnocení nezapočítali hlasy odevzdané on-line, a proto se tento vůz propadl až na 69. příčku.

Naopak auto páté řady BMW mělo být až sedmé, při vyhlášení ankety ho ale zařadili pořadatelé na páté místo. Z výsledků pak zcela vypadl model Volkswagen Tiguan.

Ředitel komunikace Michael Ramstetter také v minulých letech zvyšoval počty hlasujících, aby soutěži dodal více prestiže.

BMW 5 E60 ve verzi kombi bylo představeno v roce 2004 | Foto: BMW

Ani bývalý prezident Mayer ale podle zjištění německých médií není zcela bez viny. Spolu s dalšími členy vedení měl zneužívat záchranné vrtulníky k soukromým účelům.

Deník Bild v lednu napsal, že regionální sdružení ADAC za peníze svých členů zakoupilo pozemek v luxusním lázeňském městečku poblíž Frankfurtu a nechalo tam postavit luxusní vilu.

Spolek po odhalení těchto skandálů opouštějí jeho členové, kterých bylo dříve kolem 19 milionů. Od ADAC se odvracejí i oceněné německé automobilky, uvažují o vrácení všech cen Žlutý anděl.

Klára Stejskalová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme