Prodejny Electroworld v Česku mění majitele. Kupuje je slovenský řetězec Nay

Obchodní síť Electroworld v České republice mění majitele. Od britského vlastníka ji kupuje slovenský řetězec Nay. Skupina Dixon Retail prodává celkem 26 obchodů nejen v Česku, ale i na Slovensku. Chce se údajně soustředit na jiné své aktivity ve střední Evropě.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Peníze (ilustrační foto)

Peníze (ilustrační foto) | Foto: Ladislav Bába

V uplynulém finančním roce, který skončil koncem dubna, hospodařily prodejny Electroworld v České republice a na Slovensku se ztrátou 5,6 milionu liber, v přepočtu přibližně 188 milionů korun. Tržby měly ve výši 129 milionů liber.

Electroworld se těžce vyrovnává s konkurencí e-shopů. Analytik Petr Hlinomaz z BH Securities Petr Hlinomaz v této souvislosti připomíná dobu, kdy britský řetězec vstupoval na český trh.

„Když Electroworld přicházel na náš trh, prodejci elektroniky se na to dívali s velkými obavami. On nastupoval s velkou finanční silou a podtrhl tenkrát ceny, aby přilákal do svých obchodů. Tuto výhodu využil možná ze začátku, ale je vidět, že od té doby se hodně změnilo,“ říká.

Značka zůstane zachována

Společnost Nay, která kupuje obchodní síť Electroworldu, vznikla v roce 1992. Loni dosáhla obratu 150 milionů eur. Podle vlastních propočtů se tak s podílem více než 15 procent stala lídrem na slovenském trhu s elektronikou.

Po dokončení transakce – což by po souhlasu antimonopolních úřadů mohlo být někdy v létě – se dá čekat, že skupina Nay zdvojnásobí obrat. Mohl by dosáhnout 300 milionů eur, tedy více než osmi miliard korun.

Nay prodejny převezme se všemi závazky a zaměstnanci. Na českém trhu chce zachovat značku Electroworld. To mu podle analytika Petra Hlinomaze dodá konkurenční výhodu, protože jde o zažitou značku.

Velká plocha na sebe musí vydělat

„Snad určitou výhodou je, že Electroworld má poměrně lukrativní místa, má velkoplošné prodejny ve svém vlastnictví,“ poukazuje Hlinomaz, zároveň však podotýká:

„Ale s tou velkou plochou mohou být spojeny právě potíže, zdali sama na sebe v této branži vydělá. Tam si kladu otázku, zda slovenský řetězec přijde s nějakou novou myšlenkou, jak využít prodejní plochu nejen pro prodej elektroniky, ale třeba i pro nějaké další služby.“

Nicméně hlavním úkolem zůstane i pro Nay přestát konkurenci internetových obchodů. Měnící a přiostřující se situaci na trhu dokládají i čerstvé výsledky velkého evropského průzkumu společnosti Cetelem.

Ta zjistila, že i když 70 procent Evropanů nakupovalo v kamenné prodejně, 37 procent plánuje, že bude více zboží hledat na internetu. Přitom Češi, Slováci a Poláci patří k největším příznivcům e-shopů. Podle průzkumu více než polovina nakupuje právě domácí elektrospotřebiče přes internet.

Jitka Hanžlová, kap Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme