Modernizace vlakového nádraží v Týništi nad Orlicí usnadní přepravu cestujících
Dneškem začíná první část modernizace vlakového nádraží v Týništi nad Orlicí na Rychnovsku. Stavaři budou pracovat také na trati z Týniště do Solnice. Opravit se musejí zabezpečovací zařízení a zvyšovat se bude i kapacita tohoto úseku.
„Do tohohle vlaku? Blbě, protože je to hrozně vysoké,“ stěžuje si Břetislav Dvořák po nástupu do vlaku v Týništi nad Orlicí.
Není zdaleka sám. Komplikace prociťuje i paní Marcela z Týniště při nelehké přepravě s kočárkem. Bez pomoci se při nastupování i vystupování prostě neobejde.
Tento druh obtíží by ale měl díky modernizaci nádraží zmizet. První etapa přinese celou řadu změn.
Co přinese modernizace nádraží v Týništi nad Orlicí, zjišťovala Kristýna Štanderová
„Kromě vyšší bezpečnosti, protože bude komplet vyměněno zabezpečovací zařízení, budou nová nástupiště evropských rozměrů, to znamená ta nástupní hrana na 550 milimetrů výšky. Vznikne i nové nástupiště u páté koleje,“ říká Jakub Ptačinský ze společnosti Správa železniční dopravní cesty a pokračuje:
„Bude rekonstruován komerční prostor stávající budovy. Máme tam bezbariérový přístup, máme tam výtahy. Když to řeknu zjednodušeně, bude to zkrátka úplně nová stanice.“
Na nádraží vznikne také nový podchod. Z něho má obavu paní Věra z Týniště, protože schody mohou být podle ní pro seniory problém.
Zároveň s modernizací nádraží bude SŽDC pracovat na zvýšení přepravní kapacity trati z Týniště do Solnice. Podle Jakuba Ptačinského je to kvůli nákladním vlakům, které vypravuje Škoda Auto Kvasiny.
„Stávající stav je takový, že Škodovka vypravuje 10 vlaků denně – 5 prázdných, 5 plných. Po modernizaci tratě bychom se měli dostat až na dvojnásobek kapacity této tratě,“ vysvětluje Jakub Ptačinský.
Zhruba dva týdny by cestující neměli být v cestování nijak omezeni. Pak budou muset dbát pokynů obsluhy, která je navede k vlakům na správná nástupiště.