Od 1. května 2025 se mění pravidla pro placení rozhlasového poplatku. Více informací zde.

Šéf ŘSD zkontroloval opravy dálnice D1, modernizace má zpoždění

Ředitelství silnic a dálnic potvrdilo zpoždění modernizace některých úseků dálnice D1. Šéf ŘSD Jan Kubiš dnes dopoledne kontroloval, jak pokračuje rekonstrukce dálnice. Osobně navštívil všechny čtyři opravované úseky, Šternov – Psáře, Loket – Hořice, Větrný Jeníkov – Jihlava a před polednem ukončil také prohlídku problematického úseku u Velké Bíteše.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Modernizace úseku D1 Šternov-Psáře běží dle harmonogramu

Modernizace úseku D1 Šternov-Psáře běží dle harmonogramu | Foto: Petr Jansa

Úsek číslo 5, tedy Šternov - Psáře běží podle harmonogramu, je položena cementobetonová deska, zpevňují se kraje, dodělávají se dvě přemostění a budou probíhat dokončovací práce na odvodňovacích kanálech.

„Jak jsem měl možnost vidět, v tomto úseku je to v termínu. Protože mají v tuto chvíli položený cementobetonový kryt a dodělávky jsou otázkou maximálně měsíce a půl. To znamená, že někdy v průběhu července, jak bylo naplánováno, bychom měli přesunout dopravu do druhého pásu,“ říká šéf ŘSD Jan Kubiš.

Přehrát

00:00 / 00:00

Šéf Ředitelství silnic a dálnic vyrazil na inspekční cestu po modernizovaných úsecích dálnice D1. Doprovázel ho reportér ČRo Petr Jansa.

Úsek číslo 9 Loket – Hořice, kde práce začaly o něco dříve než na úseku 5, má mírné zpoždění. „V tuto chvíli je tady jen zpevněno podloží, je vidět malé zpoždění,“ připouští Kubiš. Termín dokončení by ale měl být podle něj do začátku prázdnin dodržen. Obdobná je situace v okolí Jihlavy, kde se začíná betonovat.

Největší problém je v okolí Velké Bíteše. Po celém devítikilometrovém úseku pracují desítky strojů a stavebních dělníků. Práce na středovém pásu přitom měli dělníci provádět už před rokem.

Práce běží i na problematickém úseku D1 u Velké Bíteše. Zpoždění 200 dnů se ale dohnat nepodaří | Foto: Petr Jansa

„Tady je veškerý komentář marný. Tady je situace taková, jak vypadala na jiných úsecích v loňském roce. Pro mě je to naprosto tristní. A i přestože je středový pás dnes rozpracován, je zpoždění rozhodně tak obrovské, že zhotovitel není nějakým způsobem schopen eliminovat toto zpoždění,“ konstatuje ředitel ŘSD.

Podle ministra dopravy Antonína Prachaře (ANO) je zpoždění prací na tomto úseku zhruba 200 dnů. Do těch je ale potřeba počítat zimní technologickou přestávku, kdy se od října do začátku dubna nepracuje. ŘSD se bude podle Kubiše snažit toto období zkrátit.

„Tato zimní pauza je nedohnatelná. Jednáme ale se zhotoviteli tak, aby celá modernizace skončila do prázdnin příštího roku,“ dodává.

Generální ředitel ŘSD Jan Kubiš (vpravo) na kontrole modernizovaných úseků D1 | Foto: Petr Jansa

Jedním z důvodů dnešní kontroly šéfa ŘSD je také najít před dalšími výběrovými řízeními levnější a rychlejší modernizaci dalších úseků mezi Mirošovicemi a Kývalkou. Proto Kubiše doprovázel také nezávislý stavební odborník.

První čtyři úseky dálnice D1 začali silničáři opravovat loni. Letos by k nim měly přibýt další tři - mezi Ostrovačicemi a Kývalkou, Měřínem a Velkým Meziříčím a Hvězdonicemi a Ostředkem.

Modernizace dálnice D1 | Foto: Český rozhlas

Petr Jansa, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme