Na místě se kříží tři dálnice: D1, D2 a trochu vzdáleně i D52. Od úterý tímto skoro dvoukilometrovým úsekem auta projíždí ve dvou zúžených jízdních pruzích.
Vydání stavebního povolení pro východní části Pražského okruhu očekává stát ještě v tomto roce, výstavba by pak měla začít koncem příštího roku. Na trase budou dva tunely a pět mostů.
„Můžu jedině deklarovat, že se to netýká mé osoby nebo nikoho z úzkého vedení ředitelství. Jedná se o historické věci. Poskytujeme veškerou součinnost,“ řekl generální ředitel Radek Mátl.
Kdo si vzpomene na reklamu, kterou se před 20 lety snažilo Česko nalákat zahraniční investory, musí se hořce smát. Zemí v srdci Evropy sice Česko zůstalo, o dostupnosti kamkoliv ovšem nemůže být řeč.
„Měli jsme na jednom místě informace o všech uzavírkách v zemi. A teď kvůli výpadku nemáme nic,“ popisuje člen české komunity dobrovolníků aplikace Waze Michal Telenský.
Přípravy stavby mostu přes řeku Moravu v Napajedlích na Zlínsku se blíží ke konci. Silničáři mají už vykoupeno 90 procent pozemků a začali také s vyvlastňováním.
Vysokorychlostní váhy zaznamenávají tisíce přetížených kamionů měsíčně. Nejčastěji se pokuta pohybuje od 9 do 27 tisíc korun. Kvůli útoku hackerů na ŘSD teď úřady informace o přestupcích nedostávají.
Kybernetickému útoku čelilo ŘSD 17. května, data se stále nepodařilo obnovit. Potrvá to nejméně pět měsíců. Pozastavené je vypisování zakázek, a zpozdí se proto soutěže na stavbu silnic a dálnic.
„Přece jenom to stálo za to, abychom tady něčeho dosáhli,“ hodnotí starosta Rokytnice Kamil Malenda roky jednání a soudních tahanic se silničáři. Teď má v rukou návrh příkazní smlouvy.
Server s dopravními informacemi Dopravniinfo.cz byl v sobotu dopoledne zcela nedostupný, stejně jako v předchozích dnech. Web ŘSD funguje jen částečně.
Úpravy úseku mezi 90. a 81. kilometrem dálnice ve směru na Brno by měly být hotové v pondělí večer. Ve směru na Prahu poté nejpozději do středečního rána.
Dálnici D1 v sobotu v podvečer v modernizovaném úseku mezi Ostrovačicemi a Devíti Kříži na Brněnsku v obou směrech plánovaně uzavřela demolice provizorního mostu.
Dušek podle Deníku N ve zprávě často zmiňuje jako ohniska nákazy nemocnice nebo domovy pro seniory. Hodně lidí se podle sesbíraných dat nakazilo taky na společenských nebo seznamovacích akcích.
Silničáři odtajnili mapu, která ukazuje, jak už tři roky bojují s nelegálními billboardy v okolí českých silnic. Nepříliš úspěšně. Podle statistik se dosud podařilo zlikvidoval jen třetinu.
Ministr dopravy Vladimír Kremlík jmenoval nového šéfa Ředitelství silnic a dálnic. Stal se jím Radek Mátl, který byl dosud pověřen řízením této organizace. A předtím zastával post šéfa úseku výstavby.
Může se to stát každému: na dálnici se vám rozbije auto nebo se vybouráte. Většina lidí okamžitě vezme mobil a volá na policii. Jenže co když se vám mobil zrovna vybil nebo se vám při nehodě rozbil?
„Cítil jsem, že jsem ztratil podporu pana ministra v realizaci důležitých kroků, na kterých jsme se dříve domluvili," řekl Kováčik v rozhovoru pro Hospodářské noviny.
Prach a jemná vrstva písku pokryly auta parkující na náměstí i střechy a parapety okolních budovy. „Prašnost byla taková, že se tam nedalo dýchat,“ popsal starosta Volyně.
Jak spočítali ekonomové, uzavírky, opravy a další omezení kromě našeho psychického zdraví dopadají i na ekonomiku. Proč v Česku dálnice neumíme stavět? A navrhuje někdo řešení, jak z problémů ven?
Most sice téměř dvoudennímu zátěžovému testu odolal, vědce ale i tak čeká spousta práce s vyhodnocováním naměřených dat. Ta můžou být velmi užitečná hlavně pro silničáře.
„Bohužel to bude investora něco stát. Podle našich prvních odhadů půjde o částky ve vyšších jednotkách milionů korun. Vše nyní analyzujeme a projednáváme s investorem,“ uvedla mluvčí Eurovie.