Prodej aut v USA se v květnu prudce zvýšil, poptávka roste i v Evropě

Prodej osobních aut ve Spojených státech se v květnu prudce zvýšil. Amerika je stále nejsilnější ekonomikou světa a automobilový průmysl se výrazně podílí na celém hospodářství. Z dodávek na americký trh můžou těžit i další výrobci aut. Oživení vykazuje také poptávka po automobilech v Evropě.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Automobilka Porsche v Lipsku

Automobilka Porsche v Lipsku | Foto: Klára Stejskalová

Prudký nárůst prodejů automobilů měly hlavně americké společnosti. Například General Motors prodala meziročně o 12 procent víc aut a Chrysler dokonce o 17 procent. Prodeje mu stouply mimo jiné díky novým modelům Jeep, které firma představila teprve nedávno.

Celkově pak výrobci aut těžili z lepší ekonomické situace ve Spojených státech. Zlepšila se také spotřebitelská a firemní poptávka, což se odrazilo i v prodeji nových vozů.

Vyšší prodeje měly ve Spojených státech také například japonské společnosti. Třeba Toyota a Nissan zvýšily meziročně odbyt na americkém trhu až dvojnásobně.

Naopak německému Volkswagenu, který je největším evropským výrobcem aut, se prodej na americkém trhu snížil. Podle BBC celková poptávka po německých autech v USA minulý týden spadla až o 15 procent. Jedním z důvodu prý je, že spotřebitelé čekají na zahájení prodejů další řady značky Volkswagen Golf.

V Evropě trh stoupl osmý měsíc za sebou

Co se týče prodeje aut v Evropě, čísla za květen zatím nebyla zveřejněna. Ale podle dubnových statistik se prodej v celé Evropské unii meziročně zvýšil o necelých 5 procent, na více než jeden milion aut.

Trh v Evropě stoupl už osmý měsíc za sebou, podle analytiků k tomu přispívají slevy a vládní opatření na podporu poptávky v některých evropských státech. V Česku se odbyt za první čtyři měsíce meziročně zvýšil o 17 procent na rekordních 60 491 aut.

Neprodávanější značkou je v tuzemsku podle Svazu dovozců automobilů Škoda Auto. Její odbyt se během prvních čtyř měsíců na zdejším trhu meziročně zvýšil o 30 procent. Následují Hyundai, Volkswagen, Ford a Dacia.

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme