Řidiči kamionů poukazují na nedostatek parkovacích míst, zastavují, kde se dá

Řidiči kamionů v Česku si stěžují na nedostatek místa k parkování. Zastavovat je nutí povinné pravidelné přestávky i víkendové zákazy jízd. Parkoviště u dálnic a hlavních tahů však bývají plná, hlavně ta, kde je k dispozici i sociální zázemí. Kamiony pak parkují, kde se dá.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Odstavné parkovště v Pávově bude během oprav dálnice D1 uzavřené

Odstavné parkovště v Pávově bude během oprav dálnice D1 uzavřené | Foto: Michal Malý | Zdroj: Český rozhlas

Například společnost ÚAMK zkoumala situaci na trase z Prahy do Bratislavy. „Na té klasické části D1 o délce zhruba 350 km je něco přes 50 odpočívadel,“ říká Igor Sirota z ÚAMK a pokračuje:

„Takže nám vychází průměr, že na nějakých sedm kilometrů připadá odpočívací plocha nebo parkoviště, což je opravdu dobré. Je to lepší než například v Německu a dalších zemích. Pokud jde o samotný počet míst, kde lze zastavit, není to nijak špatné, v tom problém není.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Ranního interview na Radiožurnálu byl Igor Sirota z ÚAMK

Problém je totiž v tom, kolik je na jednotlivých parkovištích míst pro kamiony. „Ne vždy jsou pro ně místa přesně vyznačena. Takže postávají po obvodu průchozí komunikace, tak v místech, kde jsou příčně naštrafována parkovací místa,“ popisuje Sirota a doplňuje:

„Jsou i specializovaná parkoviště pro kamiony. Takže je to otázka volby místa a odhadu, kam řidič dojede. Bude-li dojíždět s tím, že vždy někde může zastavit, může se stát, že skončí na parkovišti, kde těch míst není tolik.“

Zatímco na nových tazích se s kamiony už počítá, u starších silnic není moc možností, jak situaci vyřešit.

V Brně parkují kamiony i na sídlišti. Místním se to nelíbí

Číst článek

„Na nových dálnicích jsou budovány dostatečně dimenzované odstavné plochy. Starší už opravdu kapacitně nestačí, přesně jako u nás. Moderní nové plochy jsou stavěné speciálně pro kamiony, počítá se s nimi,“ tvrdí Sirota a dodává:

„Ty starší mají relativně omezenou kapacitu. Do budoucna to bude velký problém, protože počtem je odstavných ploch je dostatek, ale kapacita nestačí. A nedovedu si dobře představit, jak kapacitu rozšířit, protože pozemky jsou omezené a nikdo je přikupovat asi nebude.“

kap, Vojtěch Koval Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme