Spartě škodí "Chovancův komunikační syndrom"

Fotbalová Sparta si po dlouhých měsících znovu zvyká na roli mistrovského klubu, ale zas tak těžké to sparťané mít zřejmě nebudou. Mistrovské manýry jsou letenskému klubu vlastní dlouhodobě bez ohledu na to, na které pozici dokončí ligovou soutěž. Pro někoho může jít o nepodstatný detail, ale chování představitelů klubu a způsob jejich komunikace s veřejností je důležitou součástí klubové kultury. A právě ta odlišuje skutečné velkokluby od těch, které si na ně jenom hrají.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Trenér Sparty Jozef Chovanec se raduje z vítězství svého týmu a zisku titulu

Trenér Sparty Jozef Chovanec se raduje z vítězství svého týmu a zisku titulu | Zdroj: ČTK

Současná Sparta bohužel pro ni samotnou i pro celý český fotbal náleží v mnoha ohledech do té druhé kategorie. Po sportovní stránce - stejně jako nikdo jiný v českých zemích - mezi evropské velkokluby nepatří už dávno. Ale jsou i jiná kritéria, v rámci kterých není zas tak těžké skutečné giganty napodobit.

Ovšem v den svého ligového triumfu Sparta potvrdila, že v oblasti sebeprezentace formou komunikace s veřejností coby důležité součásti klubové kultury se jí to rozhodně nedaří. V souladu se rčením o rybě, která smrdí od hlavy, to můžeme ukázat na muži, který by měl jít příkladem - generálním sportovním manažerovi Jozefu Chovancovi.

Jeho komunikace s veřejností prostřednictvím médií je vskutku kouzelná. Poté, co Sparta získala mistrovský titul, jako by paranoidní kouč a funkcionář měl největší radost z toho, že to natřel té novinářské lůze, která nežije pro nic jiného, než aby mu svými dotěrnými otázkami znepříjemňovala život. V tomhle světle je pak jeho odpověď na dotaz, jestli dá také průchod emocím a rozjasní svou zakaboněnou tvář, celkem logická.

„Užiju si to bez novinářů, bez televizních kamer a bez diváků. Buďte v klidu,“ odpovídal po zisku mistrovského titulu Jozef Chovanec.

Následovala otázka směřující k příští sezoně a vyhlídkám Sparty v pohárové Evropě.

Přehrát

00:00 / 00:00

Sž Fotbal-Sparta-o malosti velkoklubu-poznámka.mp3

„Vidíte tady tento pohár, tak ten naplníme šampaňským, ale jinak s pohárama na mě nechoďte,“ pokračoval v ‘dobrém‘ mediálním výstupu trenér Sparty.

Novináři tedy zkoušeli pokládat otázky z jiné roviny - jak to bude s novou smlouvou Tomáše Řepky na Letné? „Předpokládám, že chodíte pravidelně na tiskovky, ne? Tak byste to měli vědět,“ informoval veřejnost a fanoušky kouč.

Ano, to podstatné na tohle téma už bylo řečeno, ale neřekl si třeba Řepka o lepší vyjednávací pozici, když svou brankou rozhodl o titulu?

„Z toho gólu musíte být zaskočeni, co? To je jen dobře, že jste zaskočeni, já ale zaskočen nejsem,“ uzavřel věčně nezaskočený Jozef Chovanec.

Myslí Sparta na fanoušky?

Tolik výběr z hodnotných reakcí Jozefa Chovance na novinářské otázky. Velký sparťanský boss jako by zapomínal, že jeho klub nemá jenom těch dvacet tisíc fanoušků, kteří v sobotu přišli na Letnou osobně.

A co je horší, na Letné jako by byl tento způsob komunikace nakažlivý. Odpovědi do mikrofonů tam nejsou brané za komunikaci s vlastními fanoušky, ale za nutné zlo, které se děje z plezíru protistrany.

Při vzpomínce, jak to chodí třeba po zápasech Liverpoolu a na nekonečnou ochotu a trpělivost mnohem obletovanějšího Rafaela Beníteze, si člověk musí pomyslet něco o české hře na velkoklub, který ve skutečnosti trpí malostí.

Jan Kaliba, Jan Cigánik Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme