Po TV Public a Z1 končí na českém trhu i TV Pětka. Vysílala od loňského podzimu
V Česku končí další televize. Dnes přestala vysílat TV Pětka. Start televize v říjnu loňského roku přitom provázela velká billboardová kampaň. Vlajkovou lodí pak byla reality show o zpěvačce Ivetě Bartošové. Jenže už loni na podzim přestal projekt financovat podnikatel Luboš Měkota, spojený s kauzou Mostecké uhelné, televize postupně omezila výrobu a dnes skončila úplně.
Redaktor specializovaného serveru Digizone.cz Lukáš Polák si myslí, že TV Pětka skončila právě kvůli tomu, že přišla o investora – miliardáře a "uhlobarona" Měkotu.
„Policie mu obstavila majetek a on nebyl schopný tuto televizi financovat. Její vedení dlouhodobě vyjednávalo s potenciálními investory, můžeme jmenovat například úspěšného podnikatele Andreje Babiše, nicméně žádný z nich se nakonec ke koupi tohoto programu neodhodlal,“ vysvětlil.
Hostem Večerního Radiožurnálu byl Lukáš Polák, redaktor specializovaného serveru Digizone.cz
Zájem o koupi TV Pětka a její sesterské televize Metropol TV projevila společnost Empresa Media podnikatele Jaromíra Soukupa. Ta už na trhu vlastní TV Barrandov.
Podle Poláka má ale Soukup zájem především o televizi Metropol, a to proto, že kanál v Praze funguje už dva roky a lidé o něm mají povědomí. Soukup tak může jejím prostřednictvím dále posilovat svůj mediální vliv.
Na tom, že se nově vznikajícím televizím v Česku nedaří, se prý podílí i to, že trh neplacených kanálů je nasycen a je velmi těžké na něm uspět. „Televize Barrandov už na našem trhu funguje čtyři roky a její podíl se pohybuje někde okolo pěti procent na publiku, a jen výjimečně se jí podaří s některým pořadem překročit půlmilionovou hranici,“ upozornil Polák.
Šanci podle něj mají jen nové televize jako Prima Zoom, která začala vysílat v pátek 1. února, protože přináší divákům něco nového, co současné televize nenabízí - dokumenty. Její úspěch dokazuje fakt, že už za první dny vysílání získala na trhu několikaprocentní podíl.