Po TV Public a Z1 končí na českém trhu i TV Pětka. Vysílala od loňského podzimu

V Česku končí další televize. Dnes přestala vysílat TV Pětka. Start televize v říjnu loňského roku přitom provázela velká billboardová kampaň. Vlajkovou lodí pak byla reality show o zpěvačce Ivetě Bartošové. Jenže už loni na podzim přestal projekt financovat podnikatel Luboš Měkota, spojený s kauzou Mostecké uhelné, televize postupně omezila výrobu a dnes skončila úplně.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Televize. Ilustrační foto | Foto: Fotobanka stock.xchng

Redaktor specializovaného serveru Digizone.cz Lukáš Polák si myslí, že TV Pětka skončila právě kvůli tomu, že přišla o investora – miliardáře a "uhlobarona" Měkotu.

„Policie mu obstavila majetek a on nebyl schopný tuto televizi financovat. Její vedení dlouhodobě vyjednávalo s potenciálními investory, můžeme jmenovat například úspěšného podnikatele Andreje Babiše, nicméně žádný z nich se nakonec ke koupi tohoto programu neodhodlal,“ vysvětlil.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Večerního Radiožurnálu byl Lukáš Polák, redaktor specializovaného serveru Digizone.cz

Zájem o koupi TV Pětka a její sesterské televize Metropol TV projevila společnost Empresa Media podnikatele Jaromíra Soukupa. Ta už na trhu vlastní TV Barrandov.

Podle Poláka má ale Soukup zájem především o televizi Metropol, a to proto, že kanál v Praze funguje už dva roky a lidé o něm mají povědomí. Soukup tak může jejím prostřednictvím dále posilovat svůj mediální vliv.

Na tom, že se nově vznikajícím televizím v Česku nedaří, se prý podílí i to, že trh neplacených kanálů je nasycen a je velmi těžké na něm uspět. „Televize Barrandov už na našem trhu funguje čtyři roky a její podíl se pohybuje někde okolo pěti procent na publiku, a jen výjimečně se jí podaří s některým pořadem překročit půlmilionovou hranici,“ upozornil Polák.

Šanci podle něj mají jen nové televize jako Prima Zoom, která začala vysílat v pátek 1. února, protože přináší divákům něco nového, co současné televize nenabízí - dokumenty. Její úspěch dokazuje fakt, že už za první dny vysílání získala na trhu několikaprocentní podíl.

Helena Šulcová, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme