'Propagujete rasismus,' snesla se kritika na Dove. Společnost se za kontroverzní reklamu omluvila

Žena tmavé pleti si svléká tričko, pod nímž se mění v bělošku. To je obsah krátkého videa propagujícího tělové mléko, které společnost Dove v pátek umístila na své sociální sítě. Ihned tím vyvolala vlnu nevole. „Šlápli jsme vedle, nechtěli jsme nikoho urazit,“ omluvila se následně společnost.

Washington Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Reklama na pleťové mléko, která vyvolala vlnu kritiky.

Reklama na pleťové mléko, která vyvolala vlnu kritiky. | Foto: repro CBS news | Zdroj: Twitter

„Toto nereprezentuje rozmanitost skutečné krásy, o kterou se zajímáme a je pro nás základem. Nemělo se to stát. Hluboce se omlouváme všem, kterých se daná záležitost dotkla,“ napsal výrobce sprchových mlék, šamponů a dalších kosmetických produktů v neděli ve svém oficiálním prohlášení.

Na facebooku firma dodala, že "šlápla vedle", reakce svých zákazníků si bere k srdci a radami se bude řídit při tvorbě příštích reklamních kampaní.

Krátký třívteřinový videoklip se v pátek objevil na sociálních sítích. Kritici přitom upozorňují na jeho rasistický podtext. „Jak se můžete podívat na takovou reklamu a neuvědomit si to?!“ rozčílila se například jedna z uživatelek sítě Instagram Naomi Blakeová pod fotografií s problematickou reklamou. „Co tím říkají malým holkám tmavé pleti, které se na to dívají?“ dodala.

Server CNN přitom upozornil na, že to není poprvé, co má společnost podobný problém.

V roce 2011 například umístila na trh řadu sprchových gelů, kterou doprovázela kampaň znázorňující tři ženy seřazené od nejsvětlejšího po nejtmavší tón pleti. Pod nimi se přitom objevila slova „předtím“ a „potom“. Podle Dove ale měla poukazovat na „suchost pokožky“, a nikoliv na barvu či změnu barvy pleti, která po použití gelu nastane.

Páteční reklama kromě kritiky iniciovala i vznik mnoha vtipů, které nyní kolují po sociálních sítích. "Používám mýdlo od Dove už dva týdny a s výsledky jsem velmi šťastný," píše například uživatel Makahl na twitteru k fotokoláži, na jejíž jedné části je jeho vybělená podobizna. 

dbr Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme