'Příšerná' reklama na Pepsi. Modelka předávající policistům limonádu pohoršila internet

VIDEO UVNITŘ. Nová reklama na limonádu Pepsi s americkou modelkou Kendall Jennerovou vzbudila na sociálních sítích i mimo ně pohoršení. Podle kritiků totiž video zpochybňuje vážnost protestních akcí v USA. Reklamu s modelkou "usmiřující" pochodující dav s policisty pomocí plechovky limonády nakonec společnost Pepsi stáhla a omluvila se.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zakázaná reklama na Pepsi | Foto: repro, Youtube .com

„Reklama na Pepsi byla tak příšerná, že dokázala nemožné - sjednotila internet,“ hodnotí klip světového výrobce limonád server Wired.

V krátkém videu hraje ústřední roli americká modelka Kendall Jennerová a jeho motiv by se dal přeložit jako „žij pro dnešek“.

Modelka na něm pózuje při focení, když ale zahlédne okolo procházející protestující dav, odhodí paruku a připojuje se k němu. S protestujícími si přiťukává plechovkou limonády a následně jednu z nich nabízí policistovi. Celá scéna nakonec propuká v bujaré veselí.

Jak zmiňuje Wired, poselstvím reklamy mělo být, že „Pepsi nehledě na společenské role spojuje všechny lidi dohromady.“ Někteří v ní ale vidí urážku a znevážení významu protestů, které v současnosti v USA probíhají. Patří mezi ně například Women's March (Pochod za práva žen) nebo červencové protesty vyvolané zastřelením dvou černochů při kontroverzních policejních zákrocích v Lousianě a Minnesotě.

OBRAZEM: Američané protestovali na letištích proti Trumpovu výnosu. 'Uprchlíci jsou vítáni!' stálo na plakátech

Číst článek

„Zpráva je jasná – všechny ty pochody za ženská či černošská práva by byly efektivnější, kdy jen někdo přinesl trochu limonády!“ zní jedna z výtek. „Kdybych si s sebou vzal Pepsi, tak by mě třeba nezatkli! Kdo to mohl vědět?“dodává aktivista DeRay McKesson.

Video na serveru YouTube získalo během 48 hodin téměř 1,6 milionu zhlédnutí. Uživatelé mu dali pětkrát více záporných ohodnocení než těch kladných.

Někteří z kritiků navíc poukazují na nevhodnost využití podobnosti s fotografií Ieshii Evansové z protestů v louisianském Baton Rouge, na které žena čelí policejnímu kordonu. Podobně jako Jennerová v reklamě Pepsi.

'Má potenciál zničit tuhle zemi i Evropu.' Do ulic kvůli Trumpovi vyrazily miliony lidí

Číst článek

Výrobce limonády se po vlně kritiky za reklamu omluvil a stáhl ji. „Pepsi se snažilo zobrazit ve videu globální poselství sounáležitosti, míru a porozumění. Neměli jsme v úmyslu zlehčovat vážná témata,“ uvedla společnost ve svém prohlášení.

Daniela Brodcová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme