Kampaň Nemyslíš - zaplatíš je i na Facebooku
Kolem 150 lidí může do Silvestra zemřít na českých silnicích, odhaduje ministerstvo dopravy. Spustilo proto svou drsnou kampaň Nemyslíš - zaplatíš i na sociální síti Facebook.
Úřad podle mluvčího Karla Hanzelky věří, že tento způsob komunikace napomůže k tomu, aby se prognóza nakonec nenaplnila. Na sociální síť se zaměřil hlavně proto, že na ní komunikují převážně mladí lidé.
"Je to pro nás cílová skupina, protože mladí lidé jsou rizikoví účastníci silničního provozu. Jsou to lidé s čerstvým řidičákem, takže věříme, že se nám je podaří zacílit právě na Facebooku," uvedl Hanzelka s tím, že resort dopravy je prvním, který oficiálně komunikuje na sociální síti.
Pro spuštění aplikace si ministerstvo vybralo právě "smolný" den pátek třináctého. Součástí kampaně je také test "Dožiješ se konce roku?", který má s lehkou nadsázkou vyhodnotit řidičské schopnosti každého, kdo se jej rozhodne vyplnit, a zjistí tak pravděpodobnost rizika dopravní nehody.
Kampaň Nemyslíš - zaplatíš spustilo ministerstvo loni na podzim, především na televizních obrazovkách. Akce za 150 milionů korun potrvá do roku 2010. Počet obětí by podle záměru resortu neměl k tomuto termínu přesáhnout 650 lidí ročně.
V loňském roce klesl počet mrtvých pod tisícovou hranici na 992, stejně jako v roce 2007, kdy policie evidovala 956 obětí nehod. V ostatních letech bylo mrtvých více než tisíc.