Zákon nově definuje pojem vozidlo, čímž rozšiřuje okruh vozidel, za která se bude ručení platit. Tato povinnost se bude vztahovat na všechna vozidla s rychlostí vyšší než 25 kilometrů za hodinu
Doprava se podílí na emisích skleníkových plynů Česka 16 procenty, osobní automobilová sama o sobě víc než 9 procenty. Na té jsou závislí hlavně lidé na venkově s horší dostupností hromadné dopravy.
Loni za první půlrok byla skupina ve ztrátě 931 milionů korun a v pololetí naposledy vykázala zisk v roce 2019. K výsledku přispěl návrat lidí do vlaků, zklidnění trhu s energiemi a silnější koruna.
Podle správce tratí na vlacích či v blízkosti kolejí a nádraží nachází přes 4000 migrantů. Pozastavení nákladních spojů by mohlo mít dopad na přepravu zboží mezi Mexikem a Spojenými státy.
Za 20 trolejbusů, které poputují do Prahy, zaplatí příjemce 620 milionů korun. První stroj by měl být na místo určení k najíždění zkušebních kilometrů expedován na konci října či začátkem listopadu.
Zákaz vjezdu automobilů s ruskou poznávací značkou v souvislosti s ruskou invazí na Ukrajinu začal platit o víkendu v Polsku. Krok Varšavy je v souladu s posledními sankcemi Evropské unie.
„Řekli jsme si, že i mimo konsolidační balíček budeme trvat na tom, aby došlo ke spravedlivému přerozdělování,“ zdůvodnila v pořadu K věci hejtmanka Středočeského kraje.
Mlsna tak dal za pravdu argumentům z rozkladu dopravního podniku, který se bránil, že zmiňované námitky jsou účelové a na mnohamiliardovou soutěž neměly žádný vliv.
Jak upozorňují serverem iROZHLAS.cz oslovení odborníci, trest cílil jen na Metrostav, a. s., a jeho dceřinou firmu Metrostav Infrastructure. Ostatní společnosti z koncernu mohou zakázky získávat dál.
„Jako smysl vystupování v médiích vidím ne alarmovat, že tohle je nejhorší, co nás může potkat, ale spíš říkat, že je to ukázka možných situací a je potřeba se jim postavit čelem,“ říká Trnka.
Mluvčí Deutsche Bahn řekl, že požár „na infrastruktuře v Hamburku“ způsobil výpadky. „Některé dálkové vlaky byly odkloněny na Uelzen nebo nevyjíždí,“ uvedl národní dopravce.
Nádražní versus Plzeňská. V těsném souboji smíchovských výpadovek loni vyhrála o jediný přestupek ta jižní. Data Policie ČR prozrazují, ve kterých ulicích a městských částech jsou policisté aktivní.
Tématem jednání je i spolupráce záchranných služeb, které doteď nemůžou jezdit pro pacienty přes hranici, i když by to v mnoha případech zkrátilo dojezd.
I pět let od zákazu billboardů v takzvaném ochranném silničním pásmu úřady stále bojují s jejich vlastníky. Současný legislativní proces jim umožňuje se postihům vyhýbat. To se ale má změnit.
Nízkohlučný povrch rychleji stárne a průměrně po pěti letech je stejně hlučný jako běžný asfalt. „Z toho důvodu se dává jen do kritických míst,“ objasňuje specialista na hluk v dopravě Křivánek.
O výhrůžném e-mailu informoval jeden ze členů komise také dozorčí radu. Podle jejích zástupců, které iROZHLAS.cz oslovil, jde o závažnou věc, kterou by se měla zabývat také policie.
Snad jediným místem, kde si mohou běžně dovolit ten luxus auto nevlastnit, a také si ho skutečně dopřává nadpoloviční většina obyvatel, je město New York se systémem městské a příměstské dopravy.
Skoro třináct naplánovaných kilometrů dálnice D3 na jihu Čech čeká na zhotovitele. Stavět by mělo začít ještě letos, navazující rakouská strana ale ještě očekává zdržení kvůli odpůrcům projektu.
„Do akce jsou zapojeni kolegové ze služby pořádkové policie, případně cizinecké policie. Ti mívají svá kontrolní stanoviště zpravidla na silnicích nižších tříd, případně v obcích,“ říká Jiří Zlý.
Nejshovívavější jsou policisté u dopravních přestupků, jejichž následky dopadají na chodce. Nejtvrději naopak trestají nedání přednosti zprava či špatné odbočení vlevo.
Od příštího roku se zvýší pokuty za některé dopravní přestupky. Ministerstvo dopravy se ale vydalo i cestou prevence – chce podpořit sedmnáctileté v učení pod dohledem zkušeného řidiče.
Ve středu krátce po poledni zapomněl bagrista na dálnici na Hradec Králové sklopit rameno stroje a srazil se s mostem. Utrpěl lehké zranění, dopravu policie odkláněla na Sadskou a Pískovou Lhotu.
Novinář Michal Komárek považuje legislativní procesy kolem výstavby za záruku ochrany životního prostředí. Premiérův poradce Štěpán Křeček se nebrání řešení detailů za pochodu.
Bělostocká policie zadržela dva podezřelé ze zneužití signálu radio-stop. Ke zneužití došlo v sobotu, kdy signál zachytily vlaky v Západopomořanském vojvodství.
Přesný termín, kdy by opatření mělo začít platit, zatím není jasný. Magistrát i Praha 1 se shodují na tom, že by to mohlo být během ledna nebo února příštího roku.