Příprava nového mediálního zákona vrcholí

V Poslanecké sněmovně pomalu vrcholí příprava nové podoby tzv. mediálního zákona. Poslanci sněmovní komise pro sdělovací prostředky ve čtvrtek debatu o novém zákonu o rozhlasovém a televizním vysílání přerušili do příštího týdne, kdy by se měli dohodnout na společném usnesení pro dubnové zasedání dolní komory parlamentu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mezi kontroverzní body připravovaného mediálního zákona patří mimo jiné otázka budoucích pravidel udělování, či prodlužování licencí a po čtvrtečním jednání i návrh šéfa sněmovní komise Ivana Langera z ODS snížit zákonem o vysílání objem reklamy v České televizi na polovinu. Ve večerním hlavním čase Langer chtěl omezit reklamu z nynějších šesti na tři minuty za hodinu. Tato snaha zaskočila ministra kultury Pavla Dostála i ředitele ČT Jiřího Balvína. Podle nich by to mělo katastrofální dopad na ekonomiku média. Ministr Dostál Českému rozhlasu řekl, že by to znamenalo ztrátu asi 550 miliónů korun, tedy financování jednoho programu.

Do připravované kompromisní verze nového zákona budou zakomponovány nejen vládní ale i poslanecké iniciativy. Členové sněmovní mediální komise přitom připouštějí, že při společném jednání o zákonu dojde v dolní komoře parlamentu k několika dramatickým sporům.

Milan Kopp, Milada Richterová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme