Od počátku roku se v Německu prodalo přes 1,6 milionu osobních vozů, to je meziroční nárůst o 6,7 procenta. Nejvíce prodaných aut, konkrétně 65,1 procenta, bylo tradičně pro služební účely.
Jejich sloučením by podle agentury Reuters vznikl jeden z největších světových výrobců aut s tržní hodnotou téměř 50 miliard dolarů (1,1 bilionu Kč). Dohromady za loňský rok prodaly 8,7 milionu vozů.
Prodej nových osobních aut v Evropské unii a zemích Evropského sdružení volného obchodu v září meziročně klesl o dvě procenta na zhruba jeden a půl milionu vozů. V Česku ale prodeje dál rostou.
Evropská komise schválila převzetí německé automobilky Opel francouzským konkurentem PSA. Transakce podle ní nevyvolává žádné obavy ohledně narušení hospodářské soutěže.
Evropu čeká velký automobilový obchod. Francouzský koncern Peugeot-Citroën (PSA) se chystá od General Motors koupit německý Opel. Francouzská společnost se tak stane druhou největší automobilkou v Evropě. Automobilky mají obchod oznámit v pondělí.
Francouzská automobilka PSA Group německé vládě slíbila, že v případě převzetí konkurenta Opel zachová v provozu všechny jeho továrny v Německu. Napsal to v neděli německý nedělník Bild am Sonntag. Opel, který je evropskou divizí americké automobilky General Motors, zaměstnává v Německu více než 18 tisíc lidí.
Jednání o převzetí automobilky Opel francouzským koncernem PSA považuje německá vláda za nepřijatelná. Podle ministryně hospodářství Brigitte Zypriesové měl americký majitel General Motors o jednáních s Francouzi informovat odbory. Ty tvrdí, že společnost porušila jejich práva.
Francouzská automobilka PSA Group, která vyrábí vozy Peugeot a Citroën, uvažuje o převzetí konkurenta Opel. Ten je evropskou divizí největší americké automobilky General Motors (GM). Oznámil to mluvčí PSA. Podle zdrojů agentury Reuters se rozhovory o spojení Opelu s PSA nacházejí v pokročilé fázi a dohoda by mohla být oznámena už v příštích dnech.
Německé automobilky Audi, Porsche, Mercedes, Volkswagen a Opel svolají v Evropě do servisu 630 tisíc vozidel. V Berlíně to uvedl ministr dopravy Alexander Dobrindt s tím, že se jedná ze strany výrobců o dobrovolnou akci. Automobilky chtějí upravit zařízení, které reguluje čistění emisí. Také další zahraniční automobilky o podobném kroku uvažují.
Největší americká automobilka General Motors stahuje svoji značku Opel z Ruska. Důvodem je výrazný pokles poptávky po autech. Na tamní ekonomiku navíc doléhají nízké ceny ropy i uvalené západní sankce.
Vedení německé automobilky Opel dnes definitivně oznámilo, že do roku 2016 ukončí výrobu aut v závodě v Bochumi. V továrně pracují tři tisíce lidí. Opel se delší dobu potýká s problémy. V rámci restrukturalizace už ukončil výrobu v Antverpách, kde přišlo o práci osm tisíc lidí.
Do konce června se rozhodne o dalším osudu automobilky Opel v Bochumi. Hrozba uzavření továrny se do roku 2016 zřejmě odkládá. Podmínkou zachování závodu je zvýšení prodeje a restrukturalizace provozu.
Pracovníci závodu automobilky Opel v Antverpách napjatě čekají, co s nimi bude. Do konce září měl totiž majitel značky Opel, americká společnost General Motors, najít investora, který by továrnu převzal.
Továrně Opel v belgických Antverpách možná tikají poslední hodiny jejího života. Její vlastník, americká společnost General Motors, má do půlnoci najít investora, který by továrnu koupil. V opačném případě ji do konce roku uzavře. O práci by v ní přišlo asi dvanáct stovek zaměstnanců.
Nečekaný obrat provedla automobilka Opel. Oznámila, že státní pomoc nepotřebuje. Ještě před týdnem přitom vyjednávala o státní podpoře s německou a dalšími evropskými vládami.
Opel žádné peníze od německé vlády nedostane. Automobilka žádala státní záruky ve výši zhruba miliardy eur. Kancléřka Angela Merkelová chce ale pro firmu, která má v Německu čtyři továrny, najít jinou cestu pomoci.
Německá vláda by dnes měla rozhodnout o státní pomoci pro Opel. Automobilka žádá o státní záruky na úvěry v hodnotě přes miliardu eur tedy něco přes 25 miliard korun.
Automobilka Opel podniká razantní kroky. Její vlastník americká společnost General Motors chce kvůli hospodářské krizi propustit 8 300 zaměstnanců. Čtyři tisíce mají odejít z továren v Německu. Závod Opelu v belgických Antverpách má v červnu zastavit výrobu úplně. O práci tak asi přijde všech 2600 jejích zaměstnanců. Rozhodnutí amerického vlastníka tamní pracovníky zneklidnilo, ale nepřekvapilo.
Uzavření továrny Opelu v belgických Antverpách dnes potvrdil její majitel, americká společnost General Motors. Odborářům antverpské továrny oznámil, že propustí 2300 zaměstnanců.
|Ondřej Houska, Marek Matlovič, Miroslav Panuška|Ekonomika
V Bruselu by tento pátek mohlo padnout rozhodnutí o budoucnosti automobilky Opel. Její vlastník, americký koncern General Motors, má ministrům Evropské unie předložit svůj plán na další fungování značky. Sedmadvacítka by následně mohla přijmout rozhodnutí, jestli prodělečnému Opelu pomůže ze státních peněz.
Nové vedení americké automobilky General Motors si chce ponechat všechny čtyři závody Opelu na německém území. Propustí v nich ale 5300 zaměstnanců, což je víc, než se předpokládalo.
Automobilka Opel zatím od evropských vlád nedostane žádné peníze. Na schůzce v Bruselu se na tom dohodli ministři hospodářství členských zemí Evropské unie.
Americký koncern General Motors se možná přece jen dočká finanční pomoci od německého státu. Tuto možnost nevyloučil spolkový ministr financí Wolfgang Schäuble.