Nekonečno možností, kudy a jak se vydat, nachází v hudebních partiturách dirigent Tomáš Hanus. Když ovšem nastuduje konkrétní cestu, potřebuje se do ní plně položit.
Jednasedmdesátiletý Američan ruského původu vede orchestr od roku 2018, kdy nahradil zemřelého Jiřího Bělohlávka a stal se čtvrtým zahraničním šéfdirigentem tohoto českého orchestru od roku 1989.
Ozawa se zprvu věnoval hře na klavír, po úrazu při sportu ale přešel k dirigování. Stal se jedním z předních světových dirigentů. Je znám především interpretacemi autorů z období pozdního romantismu.
„Budova má náměstí i nahoře. Není to ani tolik dům, je to kus města a náměstí. Lidé na něj budou chodit, budou na něj lézt a budou si ho užívat uvnitř i zvenku,“ říká vedoucí projektového týmu.
V pondělí 29. ledna rozezní pražské Rudolfinum Dvořákova Polednice a Fibichův melodram Vodník, v druhé části večera pak trojice symfonických básní Bedřicha Smetany. Diriguje Robert Jindra.
„Je to vždy radost hrát pro nadšené publikum. Když je to první příležitost se představit v novém sále, tak o to je samozřejmě taková reakce publika cennější,“ popisuje dirigent Václav Luks.
Na pondělním koncertě Symfonického orchestru Českého rozhlasu zazní skladby od amerického autora Philipa Glasse, Thunderbolt P-47 od Bohuslava Martinů i Beethovenova Sedmá symfonie.
Z devíti křídel značky Steinway vybírali odborníci v německém Hamburku to ideální pro Symfonický orchestr Českého rozhlasu. Museli vybrat takové, které se hodí do největšího rozhlasového studia S1.
Zpěvák David Deyl ve spolupráci se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu sestavil album Kouzelné melodie, které nabízí nové ztvárnění českých pohádkových písní. Album věnoval své zesnulé sestře Evě.
Rozhlasoví symfonikové zakončili festival klasické hudby Dvořákova Praha. Na koncertě v Rudolfinu oslavili také sto let od začátku pravidelného rozhlasového vysílání.
Pro první letošní koncert v Betlémské kapli vybral Symfonický orchestr Českého rozhlasu skladby Benjamina Brittena a Dmitra Šostakoviče. Oba spřátelení umělci nacházeli inspiraci v poezii.
K opeře Tristana a Isolda se Richard Wagner inspiroval středověkým francouzským rytířským eposem, vycházejícím z keltské pověsti. Látku sám skladatel přebásnil do nadčasové platnosti.
Už za dva měsíce, 18. května, vystoupí v Riegrových sadech v Praze desítky interpretů, kteří společně s posluchači oslaví 100 let rozhlasového vysílání na českém území.
Skladba „Presto e lento“ poprvé zazní 5. prosince v Rudolfinu, na programu večerního koncertu budou také 60. symfonie Josepha Haydna a Symphonia domestica od Richarda Strausse.
V minulosti stanul v čele Královského filharmonického orchestru v Liverpoolu, ale rád se vracíval do pražských Dejvic. Libor Pešek byl legendou mezi českými dirigenty.
K provedení Koncertu pro violoncello a orchestr h moll, který se stalo jedním z pilířů cellové literatury a nejoblíbenějším instrumentálním koncertem vůbec, se vrátí francouzský virtuos Queyras.
Za kilo železného šrotu nabízí většina výkupen jen korunu padesát, píše Mf Dnes. A dopravní experti volají podle Deníku po tom, aby cyklisté museli ve dne na silnicích svítit. Více ve výběru z médií.
Symfonický orchestr Českého rozhlasu vstoupí v září do své šestadevadesáté sezony. Uměleckého vedení se nově ujme Petr Popelka, někdejší zástupce sólokontrabasisty v Sächsische Staatskapelle Dresden.
V budově Českého rozhlasu Brno hudební soubor NATO vůbec poprvé v historii své existence nahrává studiové nahrávky. Skupina vystoupí ve tvrtek v 19 hodin v prostorách brněnské hvězdárny.
Kolumbijský dirigent Andrés Orozco-Estrada řídil orchestr Filarmonica della Scala ze slavné stejnojmenné milánské koncertní síně, sólový part přednesl německý violoncellista Daniel Müller-Schott.
Velké koncerty diváci zhlédnou v pražském Anežském klášteře nebo Rudolfinu. Spolu se SOČRem se představí i nový šéfdirigent orchestru Petr Popelka, který povede hudebníky od podzimu 2022.
Pozici hlavního hostujícího dirigenta orchestr nabídl dalšímu ze svých vítaných spolupracovníků Robertu Jindrovi. Jeho vhled, muzikalita, znalosti a nasazení opakovaně budily u hudebníků respekt.
Od březnového přerušení činnosti zaznamenala filharmonie zásadní ekonomické problémy. Podle prezidentky orchestru Debory Bordové se deficit při srpnové bilanci vyšplhal na 10 milionů dolarů.