Další obchodní řetězec se chce stát virtuálním telekomunikačním operátorem

Na telekomunikační trh v České republice míří další virtuální operátor. Do boje o zákazníky se pustí obchodní řetězec COOP.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Žena v autě telefonuje (ilustrační foto)

Žena v autě telefonuje (ilustrační foto) | Foto: Khalil Baalbaki | Zdroj: Český rozhlas

Virtuální operátor může mít několik podob. Od té úrovně, při níž vlastně není vůbec plnohodnotným operátorem, ale jen dealerem jiné telekomunikační společnosti.

Do této kategorie například patří Bleskmobil spadající pod vydavatelství Ringier. Ten vlastně přeprodává služby Telefóniky. Neregistroval se ani u Českého telekomunikačního úřadu.

Virtuálními operátory jsou firmy, které nabízí mobilní služby, i když samy nemají vlastní telekomunikační síť ani frekvence. Nemají žádnou svou základnu, ale pronajímají si ji společně se sítí od existujících operátorů mobilních sítí.

Nicméně nabídka mobilního volání za nízkou cenu už zlákala více než sto tisíc lidí, kterým nevadí okleštění o některé dodatkové služby. Další v řadě byla společnost GTS, která se domluvila na spolupráci s operátorem T-Mobile. GTS však volání nenabídne domácnostem, ale jen firmám.

Stát se virtuálním operátorem chce i obchodní řetězec Tesco. Bude nabízet služby i běžným soukromým zákazníkům. Chce získat příslušné osvědčení od telekomunikačního úřadu. Založí firmu společně s Telefónikou, přičemž každý bude vlastnit polovinu majetku.

Počet zájemců roste

Zákazníci si budou moci koupit SIM karty přímo v obchodech Tesco a také na internetu. Virtuálním operátorem se chce stát i vydavatelství Mafra, kabelový operátor UPC, Česká pošta nebo distributor energií Centropol.

A nově také obchodní řetězec COOP, který provozuje téměř tři tisíce družstevních prodejen.

Telefon | Foto: Stockbyte

„S tím, že to podnikáme v zájmu našich spotřebitelů, členů a zákazníků jako další tzv. službu s přidanou hodnotou. V tomto smyslu jednáme prakticky se všemi operátory, kteří působí na českém trhu,“ potvrdil šéf řetězce COOP Zdeněk Juračka.

Podle něj by nemělo jít jen o přeprodávání tarifů:

„Chceme nabídnout komplexnější službu s tím, že bychom ji propojili, pokud to bude možné, i s výhodami pro zákazníky v oblasti nákupu jiného zboží na našich prodejnách. A toto vše je otázka řešení.“

Záleží to na tom, na jakých podmínkách se COOP dohodne s operátorem. Zatím nechce říci, koho si k spolupráci vybere. Virtuální síť nezačne podle Juračky fungovat dříve než za několik měsíců.

Jitka Hanžlová, mkp Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme