Eurotelu a Paegasu hrozí pokuta až 50 miliónů korun

Eurotelu a Radiomobilu hrozí pokuta až 50 miliónů korun. Důvodem k jejímu udělení měla být skutečnost, že oba operátoři účtovali svým zákazníkům vyšší poplatky za volání do sítě Oskar než mezi sebou navzájem. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže o pokutě zřejmě rozhodl minulý týden. Verdikt ještě nenabyl právní moci, předseda Úřadu Josef Bednář proto odmítá potvrdit, zda firmy tuto pokutu skutečně dostaly.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

r_2100x1400_cro.png

Nepřímo však připustil, že se jeho úředníci tímto případem zabývali. "Na základě informací z tisku mohu v tuto chvíli sdělit, že úřad v tomto roce zahájil dvě správní řízení ve věci možného zneužití dominantního postavení týkající se dvou společností podnikajících na trhu telekomunikací. Ukončil toto řízení koncem července a vydal takzvaná nepravomocná rozhodnutí. Vzhledem k tomuto očekávanému kroku je předčasné a také nemožné hovořit o jeho výsledku." Ten by měl být znám až poté, kdy proběhne odvolací řízení.

Největší mobilní operátor na českém trhu Eurotel se zřejmě proti rozhodnutí úřadu odvolá. Podle jeho mluvčího Jana Kučmáše jsou totiž v zahraničích rozdílné ceny za volání do různých sítí obvyklé a Eurotel k tomu vedly nejen tržní, ale i faktické důvody. "My jsme neměli podepsanou propojovací dohodu a nevěděli jsme, jestli nám bude za tyto hovory zaplaceno. V první fázy jsme také měli vyšší náklady, protože byla rozdílná kvalita sítí," uvedl mluvčí.

Mluvčí Radiomobilu Jiří Hájek Českému rozhlasu potvrdil, že jeho společnost už rozhodnutí Úřadu obdržela. "Já mohu potvrdit, že jsme od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže dostali rozhodnutí a proti tomuto rozhodnutí jsme podali rozklad, to znamená, že toto rozhodnutí zatím nenabylo právní moci."

Podle mluvčího Českého mobilu Igora Přerovského docházelo vyššími cenami za volání z jiných sítí do sítě Oskar k odrazování klientů, kteří chtěli uzavřít smlouvu se třetím operátorem. "Společnost Český mobil se domnívá, že mnoho potenciálních oskarových zákazníků odradily vysoké ceny za volání do sítě Oskar z jiných mobilních sítí. Koncové ceny za volání do sítě Oskar byly vyšší a tato skutečnost tak ovlivnila chování zákazníků v síti Eurotel a Radiomobil - jejich volání byla kratší a poměr příchozích a odchozích hovorů byl díky tomu trvale ovlivněn v náš neprospěch."

Markéta Kaclová, Bohumír Mazáč, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme