Nevyžádané e-maily zůstávají problémem

Nevyžádaná elektronická pošta je takovým problémem, že se v Kalifornii sešla mezinárodní konference o boji proti takzvanému spamu. Ten se v e-mailech po celém světě objevuje stále častěji a odborníci se proto snaží najít způsob, jak se proti němu co nejefektivněji bránit.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

lidé u počítače

lidé u počítače | Foto: Jaroslava Kocábková

V Česku od loňského září platí zákon o některých službách informačních společností, který by měl zasílání nevyžádané pošty omezit. Podle mluvčí ministerstva informatiky Kláry Volné zakazuje mailem posílat obchodní sdělení bez předchozího souhlasu adresáta: "Zákon zakazuje tzv. obchodní sdělení, to znamená e-maily, jejichž cílem je propagovat zboží, služby nebo image nějakého podniku. Zákon se nevztahuje na reklamu politickou."

Zákon tedy proti spamu chrání jenom částečně. K obraně proto musí přispět i správci serverů a samostatní uživatelé tím, že si ve své poštovní schránce nastaví potřebné filtry. Ani ty sice nedokáží nevyžádanou reklamu úplně odstranit, ale výrazně omezí jejich počet.

Kvalitní filtry se dokáží naučit, které maily obvykle odstraňujete. Ani ty však nejsou bezchybné, a tak se vyplácí vytříděnou doručenou poštu vždy rychle překontrolovat.

Naďa Bělovská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme