Příští týden se dozvíme, která agentura bude propagovat Unii
Nejspíš už příští týden vyberou úředníci na ministerstvu zahraničí reklamní agentury, které vláda pověří kampaní před referendem o našem vstupu do Evropské unie. Tato kampaň by se pak měla naplno rozeběhnout do dvou měsíců. Výběr reklamních agentur, kterým vláda kampaň ke vstupu do Evropské unie zadá, už finišuje, potvrdil Radiožurnálu premiér Vladimír Špidla. Teď je závěrečné kolo, ve kterém jsou tuším 4 agentury, a to bude uzavřeno teď velmi brzo."
Vláda věří, že právě reklamní agentury svých zkušeností s předsvědčováním lidí, i co se Evropské unie týče, jaksepatří využijí. "To je něco, co úřady a úředníci nikdy zvládnout nemohou."
Celkem na kampaň vláda vyčlenila 200 miliónů korun. Výhrady euroskeptiků, že by část těchto peněz měli dostat také odpůrci Unie, Špidla odmítá. "Když jsem studoval rozpočet, tak jsem tam zachytil jednu nebo dvě nevládní organizace, o kterých jsem odhadl, že jejich postoj je spíš záporný než kladný."
O výhodách našeho vstupu do Unie chce vláda přesvědčit co nejvíce lidí, a to všemi možnými způsoby, třeba za pomoci odborů. Ale nejen jich. "Debatoval jsem třeba se zástupci církví. Považujeme vůbec za zcela zásadní, abychom oslovili ty skupiny, které vytvářejí a zprostředkovávají mínění."
Kampaň ke vstupu do Evropské unie vyvrcholí v polovině června. Právě na 15. a 16. června je totiž už naplánováno referendum.