Většina lidí si vybírá finanční produkt podle účelu

Lidé dávají přednost účelu. Vyplývá to z průzkumu, který pro Zlatou korunu koncem února provedla společnost Ipsos tambor.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Prázdná peněženka

Prázdná peněženka | Foto: Comstock Images

Účel je rozhodující pro 75 procent respondentů. Na druhém místě je výše poplatků a cena za produkt, které preferuje 62 procent Čechů. Pro více než polovinu lidí je nejdůležitější kriterium výše úrokových sazeb a pro dvě pětiny hraje největší roli jméno a pověst finanční instituce.

Podle ředitele fóra Zlatá koruna Pavla Doležala se lidé začínají chovat racionálněji a odpovědněji než dříve.

„To, že vlastně naprostá většina lidí si uvědomuje nutnost šetřit, je velmi pozitivní. Uvědomují si svou zodpovědnost. Na druhou stranu se jasně ukazuje, že lidé velmi špatně rozumí finančním produktům a je tady určitá pohodlnost i neochota více se finančně vzdělávat,“ konstatoval Doležal.

Milan Kopp, Jitka Hanžlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme