Cat's Eyes – vzorník retro nálad
Na nový projekt Farise Badwana z britských The Horrors s kanadskou operní zpěvačkou Rachel Zeffirou, který se jmenuje Cat's Eyes, se upírá velká pozornost především domácích, to znamená britských médií.
Spousta mužů na veřejnosti nikdy nepřizná, že má svou jemnou, romantickou tvář. Faris Badwan to dokázal. A to přesto, že jeho domovská kapela se nejmenuje The Horrors jen tak z recese. Jeho dlouhou dobu odpíranou láskou je orchestrální pop šedesátých let se zvláštním zřetelem k dámským vokálům. Skrze tuto slabůstku se spojil s operně školenou zpěvačkou Rachel Zeffirou, aby pod hlavičkou projektu Cat's Eyes připravil svou vizi archaického popu, viděnou optikou rockového muzikanta 21. století.
Informace okolo dvojice Cat's Eyes rozvířila vody britského hudebního tisku silou menší tsunami. Z dálky by se mohlo zdát, že v dubnu nevychází na ostrovech důležitější deska než tento krátký, osmadvacetiminutový bezejmenný debut. Ve skutečnosti situace zas tak dramatická není. Faris s Rachel spíše než řádnou desku připravili vzorník nálad, které (zřejmě) jsou schopni v budoucnu nabídnout. Paleta se rozvírá od sentimentálních retro slaďáren přes svižné popové vypalovačky až k temnému úletu Sooner Or Later, který jinak spokojené domácí hospodyňky může pěkně vylekat svou stupňovanou hororovou náladou á la rané Coil. Balady dua jsou postavené na suverénním dámském vokálu, který může připomenout Sarah Cracknell, zpěvačku podobných retro výtečníků Saint Etienne. Když se o to samé pokouší Faris (The Lull), výsledek vyznívá přinejmenším rozpačitě. Pak tu máme „bondovské“ vypalovačky, které mají všechny komponenty správného retro trháku – pulzující rytmiku, bouřící dechy v opozici k hladivým smyčcům. Není divu, že kousky Bandit nebo Over You dají vzpomenout na klasické gangsterky sedmdesátých let. Závěr alba s EPčkovou stopáží obstará vatikánské rozjímání I Knew It Was Over v enyovském duchu.
Právě poslední položka debutu Cat's Eyes byla koncem ledna lákadlem, které po poslechu výsledné první desky popravdě slibovalo více, než nakonec dvojice nabídla. U Cat's Eyes se nejedná o žádný vysoce ambiciózní průnik popu s vážnou muzikou, který dokáže nabídnout Mikhail, případně slavnější Björk, ale pouze o povedený, přesto sentimentálně kratochvilný úkrok mladého rockera. To ale neznamená, že by v budoucnu nemohlo duo překvapit deskou s naplněnými vyššími ambicemi. Málokdo je hned na začátku cesty prorokem. I když to dnešní uspěchaná doba vyžaduje.