Coca-Cola vstupuje na trh s domácími nápoji. A zájem mají i další konkurenti

Světový trh výrobců domácích limonád se rozšiřuje. Vstoupit na něj chce i největší producent nápojů z pohledu tržeb na světě - americká Coca-Cola.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Limonáda (ilustr. foto) | Foto: Comstock Images

Coca-Cola je na trhu výrobců domácích nápojů pod tlakem. Nechce v této oblasti zůstat pozadu a hledá možnosti, jak rozšířit svoje aktivity. Vedení společnosti proto kupuje 10 procent akcií ve firmě Green Mountain Coffee Roasterst, která vlastní mateřský podnik Keurig.

Ten na základě systému K-Cup vyrábí z kapslí kávu nebo čaj. A teď přidá právě i výrobu limonád, džusů a dalších studených nápojů. Investice Coca-Coly do této společnosti přesahuje 1,25 miliardy dolarů.

Přehrát

00:00 / 00:00

O expandujícím trhu domácích limonád mluvil Jan Beneš

Investice údajně není výhodná jen pro Coca-Colu. Může na ní vydělat i firma Green Mountain. Coca-Cola v ní bude mít jenom částečný podíl, a díky tomu, že jde o největšího výrobců nealkoholických nápojů na světě, pomůže podniku Green Mountain uvést automaty na sodovky na trh.

Zisky si od toho slibují obě společnosti. Analytici odhadují, že Coca-Cola může mít z akvizice roční tržby kolem 500 milionů dolarů. To je ale jenom střípek z celého obratu, který každoročně dosahuje několika desítek miliard dolarů.

Dosavadním lídrem je Soda Stream

Na trhu už delší dobu působí firma Soda Stream, která má sídlo v Izraeli. Podle agentury Bloomberg je v tomto segmentu lídrem. I přesto ale společnost hodně sází na marketing. Nedávno například vzbudila pozornost reklama na její produkty, ve které hrála americká herečka Scarlett Johanssonová.

Coca-Cola překonala očekávání analytiků | Foto: ČTK/AP

Vstup Coca-Coly na trh domácích nápojů může podle analytiků znamenat pro Soda Stream zřejmě jenom potíže. V následujících 18 měsících může společnost podle odborníků oslovených agenturou Bloomberg očekávat skutečný nárůst konkurence.

Na druhé straně ale není vůbec jasné, s čím Coca-Cola ve spojení s Green Mountain přijde. Konkrétní podoba produktů ještě není známa. Svůj dominantní podíl na světovém trhu si firma zřejmě udrží, jak odhadují odborníci.

Zájem má i Pepsi

Také další rival Coca-Coly, americká Pepsi, se zajímá se o trh domácích nápojů. Před časem dokonce měla zájem koupit právě společnost Soda Stream, jak o tom informovaly světové zpravodajské agentury.

Izraelský výrobce i americká společnost ale případnou transakci popřeli. Pepsi jako důvod uvedla, že v současnosti není v pozici, aby si mohla dovolit tak velkou akvizici.

mkp, Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme