Čína plánuje železniční spojení s Amerikou i Evropou

Číňané plánují propojit železnicí celý svět. Tamní odborníci už jednají o vlakovém spojení mezi Pekingem a Severní Amerikou. Cesta na americké hranice by prý trvala dva dny.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Čínský rychlovlak

Čínský rychlovlak | Foto: Robert Mikoláš

Plánovaná rychlodráha by měla být dlouhá 13 tisíc kilometrů. Vést by měla z Pekingu přes Sibiř, do Beringova průlivu, kde by byl 200 kilometrů dlouhý podmořský tunel, dále na Aljašku, do Kanady a pak do USA.

Celkem by tato trať byla o 3 tisíce kilometrů delší než Transsibiřská magistrála. Pod Tichým oceánem by se musel postavit nejdelší podmořský tunel v historii lidstva, čtyřnásobně delší než stávající Eurotunel v Lamanšském průlivu, který spojuje Británii s Francií.

Přehrát

00:00 / 00:00

O velkolepých plánech Číny na železnici mluvila asijská zpravodajka ČRo Kateřina Procházková

Rusko je podle čínských železničních expertů projektem nadšené. Spojené státy ani Kanada se k němu zatím nevyjádřily. Většina čínských inženýrů je ale k plánu podle čínských médií trochu skeptická.

Nejde ale o jediný velkolepý projekt, který Peking zamýšlí uskutečnit. Hovoří se například i o podmořském železničním tunelu mezi Čínou a Tchaj-wanem.Podrobnosti ale zatím známy nejsou.

Dalšími projekty jsou železniční linky z Pekingu do Evropy přes Kyjev, Moskvu a Kazachstán nebo přes východní Sibiř. Druhá linka má zase vést z čínského města Urumči do Kazachstánu, Uzbekistánu, Turkmenistánu, Íránu, Turecka a opět Evropy. A třetí linka by měla spojit jihočínské měst Kchun-ming se Singapurem.


Zvětšit mapu

Pod Beringovým průlivem by měl podle čínských plánů vést 200 km dlouhý tunel

Kateřina Procházková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme