Čeští filharmonici nadchli asijské publikum. V Číně a Jižní Koreji sklidili potlesk vestoje
Česká filharmonie opět okouzlila čínské a korejské publikum. Na svém asijském turné zahrála oblíbené skladby jako Smetanovu Vltavu nebo Dvořákovu Šestou symfonii. Ohromila s nimi v jihokorejském Seongnamu, čínském Pekingu, Šanghaji i Hongkongu. Čínská média přičítají úspěch spolupráci orchestru se šéfdirigentem Jiřím Bělohlávkem.
Bouřlivé ovace a několikanásobný přídavek si vyžádalo publikum na koncertu České filharmonie v Hongkongu. Bývalá britská kolonie byla už čtvrtou zastávkou orchestru v rámci asijského turné.
Nadšení z koncertu byli pak lidé jak v Jižní Koreji, tak i v dalších čtyřech městech Číny. Dirigenta Jiřího Bělohlávka úspěch zjevně těší.
„Vnímám čínské publikum jako velmi angažované a velmi živě reagující, to je velice příjemné,“ popsal.
O úspěchu České filharmonie v Asii natáčela při koncertu v Hongkongu zpravodajka Českého rozhlasu Kateřina Procházková
Právě dirigent Bělohlávek pak mezi jinými stojí i za výběrem skladeb, s kterým se Česká filharmonie v Asii představila.
Musel skloubit požadavky pořadatelů a názor filharmoniků.
„V první polovině se střídá Brahms, Smetana a především Antonín Dvořák. Všichni znají jeho sedmou, osmou a devátou symfonii, tak my na rozšíření obzorů hrajeme šestou,“ vysvětluje tajemník orchestru Bohumil Antony.
Výběr repertoáru ocenila i čínská návštěvnice paní Joanne. „ Byl to úžasný koncert, naposledy jsem Českou filharmonii slyšela v Japonsku, tenkrát hráli celou Mou vlast,“ vzpomíná návštěvnice koncertu.
Nikdy potom už ji prý neslyšela zahrát lépe. „Dnes byla na programu opět, tedy jedna část z cyklu. Moc se mi to tedy líbilo,“ dodává.
Vzpomínka paní Joanne na japonské turné je pak podle tajemníka Antonyho dokonce historicky významná.
„Koncerty České filharmonie v Asii mají dlouhou tradici, která se započala v Japonsku v roce 1959,“ vysvětluje.
Filharmonie má dobrou pověst v Japonsku, poslední dekáda byla ale ve znamení zájmu z Číny.
Česká filharmonie to v Asii dotáhla mezi nejlepší světová hudební tělesa. Exceluje i v ekonomicky těžkých časech.
Podle Antonyho na to má vliv i obnova filharmonie, návrat Jiřího Bělohlávka jako šéfdirigenta a také nová propagace a dokonce i celá nová ekonomika.