Fotbalové MS je událostí číslo jedna nejen pro fanoušky, ale i pro podnikatele a firmy

Fanoušci se prvního výkopu na mistrovství světa ve fotbale v Brazílii dočkají už dnes večer. Sledovat ho budou také Češi, přestože na šampionátu nebude český národní tým. Masivní zájem o tuto sportovní událost je příležitostí i pro podnikatele a velké firmy.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zítra začne mistrovství světa ve fotbale v Brazílii

Zítra začne mistrovství světa ve fotbale v Brazílii | Foto: Thanassis Stavrakis | Zdroj: ČTK

I bez účasti českého fotbalového týmu mohou mít vyšší tržby třeba prodejci elektroniky. V souvislosti s mistrovstvím má zhruba o 10 procent vyšší obrat u televizí a projektorů například společnost Mall.cz a mírně roste poptávka i firmě Alza.cz

Podle mluvčí firmy Šárky Jakoubkové ale obecně nejvíce stoupá počet objednávek, když se na akci objeví čeští sportovci. „Jako byla například olympiáda, kdy jsme zaznamenali 17procentní nárůst prodeje zejména velkoplošných televizí,“ říká.

„V souvislosti s ostatními sportovními událostmi nejsou nárůsty tak výrazné, kopírují průměrný růst prodeje. Mnohem více je ovlivňuje například technologická novinka v nabídce nebo cenové zvýhodnění,“ doplňuje.

O zájezdy do Brazílie v souvislosti s fotbalovým šampionátem je zájem Čechů podle některých cestovních kanceláří zatím minimální. Tady hraje zásadnější roli absence českého fotbalového týmu. Jejich cena se totiž podle ČTK pohybuje kolem 100 tisíc korun.

Na rozdíl od masivního sledování fotbalu doma u televizí se podle odborníků rozhodne jet do Brazílie na šampionát jenom několik opravdových nadšenců.

„Podle současných informací by vstupenky na mistrovství světa ve fotbale v Brazílii měly být levnější než v Jihoafrické republice. Nicméně ceny letenek a ubytování jsou na velmi vysoké úrovni, proto se domníváme, že jen velmi málo českých fanoušků, bude ochotných takové finanční obnosy vydat,“ říká mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Kateřina Petříčková.

Chuť Čechů obecně cestovat za sportem do zahraničí ale roste. Podle asociace ročně vycestuje 8 až 9 tisíc lidí.

Pro sázkové společnosti je mistrovství světa ve fotbale nejatraktivnější sportovní událostí. Některé sázkové společnosti očekávají vysoké tržby, a to i přes to, že na mistrovství nehraje český tým.

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme