Změny plánu pro dostavbu dálnice na Vídeň budou na podzim, oznámil Ťok
Zásady rozvoje Jihomoravského kraje potřebné pro dostavbu dálnice z Brna do Vídně budou hotové na podzim. Po setkání s dolnorakouským hejtmanem Erwinem Pröllem to oznámil ministr dopravy za hnutí ANO Dan Ťok. Oba politici mluvili také o stavu příprav mezistátního spojení mezi Znojmem a Vídní a chystaném železničním spojení z Vídně do Českých Budějovic.
Na dlouhodobě připravovaném dálničním spojení z Brna do Vídně se zatím pracuje zejména na rakouské straně.
Rakouská dálnice A5 nyní končí za dolnorakouskou obcí Schrick. Do roku 2017 by měla být podle plánů prodloužena k Poysdorfu.
V témže roce by mohly začít stavební práce na dalším úseku sahajícím od Poysdorfu k hraničnímu přechodu Drasenhofen/Mikulov. Ten by měl být v prvním kroku dvouproudý, rozšíření na čtyřproudou komunikaci plánuje Rakousko až v závislosti na krocích české strany.
Podle ministra dopravy Dana Ťoka je rychlostní spojení do Rakouska přes Mikulov rukojmím neexistujících zásad územního rozvoje kraje, bez kterých se v přípravě nedá pokročit. Česko se tak v současnosti zaměřuje na výstavbu obchvatu Mikulova.
Plánované železniční spojení z Českých Budějovic do Vídně by podle dolnorakouského hejtmana Erwina Prölla mohlo fungovat jako prodloužení současného spoje, který končí na českých hranicích.
Česká strana toto spojení vidí jako první pokus o znovuobnovení spojení mezi Prahou a Vídní přes jižní Čechy.
Do budoucna by podle Ťoka mohlo podobně sloužit i spojení z Veselí nad Lužnicí do Gmündu, které by bylo potřebné elektrifikovat.