Mnozí řidiči už mění pneumatiky. Největší nápor čeká servisy v půlce října

Ranní teploty už několik dní po sobě klesly pod nulu a možná překvapily řidiče dřív, než čekali. Někteří z nich neváhají a v obavách z nepříjemného sklouznutí raději hned vyrazí do autoservisu přezout na zimní pneumatiky. Mají na to sice ještě víc než měsíc, ale teď, na přelomu září a října, mají jistotu, že se výměna pneumatik obejde bez front.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

letní a zimní pneumatiky

letní a zimní pneumatiky | Foto: Jan Rosenauer

Stačilo pár minut počkat u vjezdu do jednoho pražského autoservisu a první zákazník s požadavkem na přezutí kol byl tady, ačkoli je teprve konec září.

„Spíš jsem byl donucen sem jet, tak se dvě věci spláchly jedním vrzem. Už teď nebudou taková tepla, a já jsem stejně z hor. Takže nějaké listí, bláta, větší prostupnost terénem…“, vysvětluje muž.

Jak se zatím daří stíhat přezouvání kol? „Je to hrozný chaos, protože lidi to nenechávají na poslední chvíli, jezdí opravdu včas, takže teď čekáme ten největší nápor,“ říká jeden z mechaniků.

Přehrát

00:00 / 00:00

Redaktor Jan Herget zjišťoval, zda už do servisů ve velkém míří řidiči kvůli přezutí pneumatik

Teď servis odbaví asi 25 aut denně, v polovině října bude ale práce mnohem víc. „Těch aut děláme v podstatě denně ve dvou lidech kolem 70. To jsou jen ty kompletní prohozy, auto zajíždí a vyjíždí. Ale je to práce, firma je tím živa,“ upřesňuje další z automechaniků.

Ti při výměně pneumatik zjistí i řadu nedostatků. „Nejčastěji zjistíme, že jsou sjeté, lidé to podceňují. Má to méně než předepsané minimum čtyři milimetry. My pak nabídneme zákazníkům, ať si u nás koupí nové pneumatiky. Buď si je koupí, nebo odjedou s tím, že to dojedou,“ dodává.

V tom případě ale hrozí větší riziko karambolu, protože auto s letními pneumatikami nebo sjetým vzorkem je na sněhu nebo náledí hůř ovladatelné.

Běžnou nabídkou pneuservisů je v posledních letech i uskladnění pneumatik. „My evidujeme karty pneumatik, kde se zapisuje vzorek, dezén, poškození. Potom se následně klienti obvolávají, pneumatiky se vyváží, klient nečeká. Rovnou přijede, pneumatiky se jen dohustí a jsou připraveny na vůz,“ popisuje třetí z automechaniků.

Takto dopředu domluvená a připravená výměna pak trvá nějaké tři minuty. A bez čekání.
Pokud ty, kdo mají v plánu jezdit přes zimu, na sněhu, náledí a za špatného počasí vůbec, jsou zimní pneumatiky povinné, a to od 1. listopadu až do 31. března.

Jan Herget, kko, Jaroslav Gavenda Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme