Nový zákon o rozhlasovém a televizním vysílání je na dosah

Poslanci by měli na své pokračující dubnové schůzi sněmovny rozhodnout o konečné podobě nového zákona o rozhlasovém a televizním vysílání. Jednou z částí předlohy, na kterou jsou odlišné názory, je i návrh , aby provozovatelé televizních a rozhlasových stanic měli právo na jedno automatické prodloužení licence.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

K předloze, která předpokládá novinku v podobě jednoho automatického prodloužení licence, byla v rozprávě minulý týden vznesena řada dalších pozměňovacích návrhů. Ty, které normu legislativně technicky upřesňují, vítá člen mediální sněmovní komise Petr Pleva z ODS. Za velký problém ale považuje návrh, týkající se digitalizace médií. Jak zdůraznil, návrh vůbec neřeší podmínky provozování digitálního multiplexu a další problémy.

Diskuse se otevřela také o otázce zda navýšit či naopak snížit objem reklamy v České televizi. Člen mediální komise Vladimír Mlynář z Unie svobody se domnívá, že by se zatím nemělo stávající jedno procento reklam ve veřejnoprávní televizi měnit. Podle něho je nyní debata o snížení, nebo zvýšení reklamního času zbytečná. Doporučuje počkat na výsledky forenzního auditu hospodaření České televize a teprve potom se k diskusi vrátit.

Milan Kopp, Milada Richterová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme