Nový zákon o rozhlasovém a televizním vysílání je na dosah
Poslanci by měli na své pokračující dubnové schůzi sněmovny rozhodnout o konečné podobě nového zákona o rozhlasovém a televizním vysílání. Jednou z částí předlohy, na kterou jsou odlišné názory, je i návrh , aby provozovatelé televizních a rozhlasových stanic měli právo na jedno automatické prodloužení licence.
K předloze, která předpokládá novinku v podobě jednoho automatického prodloužení licence, byla v rozprávě minulý týden vznesena řada dalších pozměňovacích návrhů. Ty, které normu legislativně technicky upřesňují, vítá člen mediální sněmovní komise Petr Pleva z ODS. Za velký problém ale považuje návrh, týkající se digitalizace médií. Jak zdůraznil, návrh vůbec neřeší podmínky provozování digitálního multiplexu a další problémy.
Diskuse se otevřela také o otázce zda navýšit či naopak snížit objem reklamy v České televizi. Člen mediální komise Vladimír Mlynář z Unie svobody se domnívá, že by se zatím nemělo stávající jedno procento reklam ve veřejnoprávní televizi měnit. Podle něho je nyní debata o snížení, nebo zvýšení reklamního času zbytečná. Doporučuje počkat na výsledky forenzního auditu hospodaření České televize a teprve potom se k diskusi vrátit.