Řidič srazil chlapce a pak ho hodil do lesa, píše MfD
Mladá fronta Dnes informuje o dopravní nehodě, která se stala u Kunštátu na Blanensku. O práci u policie se uchází rekordní počet lidí, konstatují Hospodářské noviny. Právo si všímá toho, že motoristé v Německu musejí od letošního roku mít automobil vybavený na zimu. Lidové noviny spočítaly, že letos Češi za vánoční dárky utratí asi osm tisíc korun.
O těžko uvěřitelné nehodě, která otřásla Kunštátem na Blanensku, píše Mladá fronta Dnes. Pětatřicetiletý řidič Škody Octavia tam v noci na pátek srazil patnáctiletého chlapce. Ten přeletěl přes auto, zadním oknem propadl dovnitř a probořil se až do kufru. Řidič Petr Neisser a jeho přítelkyně, která s ním ve voze jela, tvrdí, že si toho nevšimli. Neisser vypověděl, že zraněného v kufru našel až doma, v osm kilometrů vzdálených Lysicích. A jaká byla jeho reakce?
Znovu nastartoval auto a vážně zraněného Karla Pravce odvezl do lesa. Tam ho nechal ležet na cestě a ujel. Mladík byl po nehodě v bezvědomí. Probral se za rozbřesku s oběma nohama zlomenýma, otřesem mozku a tržnými ranami. Doplazil se k silnici, kde ho našel náhodný chodec. Pachatele nehody policie našla už v pátek. K činu se přiznal.
Za neposkytnutí pomoci a ublížení na zdraví mu hrozí maximálně pět let vězení. Podle policejního mluvčího ve hře teoreticky zůstává i obvinění z pokusu o vraždu. Tomu by ale musely předcházet další důkazy. Mladá fronta Dnes dodává, že pachatel není ve vazbě. Žalobkyně ji nakonec nenavrhla.
Ještě nikdy se za pouhých čtrnáct dní nepřihlásil o práci u policie takový počet lidí jako teď. Hospodářské noviny informují, že během první poloviny listopadu projevilo v celé republice zájem pracovat u policie 3227 lidí. Pokud by skutečně k policii nastoupila alespoň polovina zájemců, znamená to, že během čtrnácti dnů se podařilo policii získat více lidí než za celý loňský rok.
Důvod je podle policistů jasný - za obrovským zájmem stojí náborová kampaň. Na plakátech s heslem "Hledám parťáka" je vždy vyfotografován jeden policista a místo druhého je jen bílá silueta. Podle mediálních odborníků se ale nedá říct, že by policejní kampaň vzhledem k ceně a počtu zájemců byla výrazně efektivní. Relativně velký vliv na příchod nových policistů má podle psychologů i televize, a to v době, kdy vysílá seriály s policejní tematikou, píší Hospodářské noviny.
Upozornění ze stránek dnešního Práva: V sousedním Německu platí od května zákon, který přikazuje mít automobil vybavený na zimu. Za absenci zimních pneumatik hrozí pokuta 20 eur. Když řidič zablokuje provoz, sankce se zdvojnásobí. Motorista zaplatí i za odtah vozu a parkoviště, kde bude jeho majetek chráněn až do změny počasí, nebo do výměny pneumatik.
Jenže, kdy má řidič v Německu zimní obutí nasadit? Časově to nijak vymezeno není. Paragraf hovoří jen o povinnosti, že motorista musí používat zimní pneumatiky na zasněžené nebo namrzlé silnici. Zase je o čem přemýšlet, píše Právo.
Češi letos za vánoční dárky dají v průměru 7735 korun. Píší to Lidové noviny a opírají se o průzkum agentury Respond and Company. Podle expertů lidé za vánoční dárky utrácejí a utrácet budou. Spotřeba domácností roste díky vyšším platům, snižující se nezaměstnanosti a spotřebitelským úvěrům, na které dosahuje čím dál tím víc lidí.
Obdarovaní pod vánočním stromkem nejčastěji najdou oblečení a boty. Následuje kosmetické a drogistické zboží a za ním jsou hračky. Oblíbeným dárkem jsou také knihy a kompaktní nebo DVD disky. Většina lidí hodlá na nákupy vyrazit v prosinci. Lidové noviny doplňují, že zhruba čtvrtina respondentů - především ženy - začala nakupovat už tento měsíc.