Senátem neprošel návrh omezující reklamu na výprodeje

Senátoři odmítli zpřísnění reklamy na výprodeje v obchodních řetězcích tak, jak to požaduje vláda. Z návrhu příslušného zákona vyškrtli zákaz nabízet za zvýhodněnou cenu zboží, pokud jej obchodníci nemají na skladě dostatek. Podle mínění většiny senátorů je takové ustanovení nejednoznačné a zbytečně regulující trh.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

supermarket

supermarket | Foto: Bohouš Tečka

Přesvědčena o tom je i místopředsedkyně hospodářského výboru horní komory, nestranička Soňa Paukertová z Klubu otevřené demokracie. "Myslím, že je to přehnaná ochrana a český spotřebitel na to umí reagovat. Myslím si, že je to takhle rozumnější a z mého pohledu i liberálnější," řekla Českému rozhlasu Paukertová.

S návrhem novely zákona o regulaci reklamy přišla vláda kvůli letošním problémům s novoročními výprodeji v obchodních řetězcích, které některé zlevněné propagované výrobky neměly vůbec na skladě.

Ministr průmyslu a obchodu Milan Urban věří, že poslanci zamítavé stanovisko horní komory přehlasují, a postojem senátorů je velmi zklamán.

"Prokázali, že nevědí, co to znamená nakupovat v supermarketech. Senátoři zřejmě nemají zkušenost s nákupy a natož s nákupy v nějakých výprodejních akcích, protože tento negativní dárek českým občanům, který udělili, svědčí o tom, že jsou zastánci zájmů řetězců, které se tu chovají jako na dobytém území," vyjádřil se Urban.

Vít Dvořák, Marie Matúšů Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme