Senátem neprošel návrh omezující reklamu na výprodeje

Senátoři odmítli zpřísnění reklamy na výprodeje v obchodních řetězcích tak, jak to požaduje vláda. Z návrhu příslušného zákona vyškrtli zákaz nabízet za zvýhodněnou cenu zboží, pokud jej obchodníci nemají na skladě dostatek. Podle mínění většiny senátorů je takové ustanovení nejednoznačné a zbytečně regulující trh.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

supermarket | Foto: Bohouš Tečka

Přesvědčena o tom je i místopředsedkyně hospodářského výboru horní komory, nestranička Soňa Paukertová z Klubu otevřené demokracie. "Myslím, že je to přehnaná ochrana a český spotřebitel na to umí reagovat. Myslím si, že je to takhle rozumnější a z mého pohledu i liberálnější," řekla Českému rozhlasu Paukertová.

S návrhem novely zákona o regulaci reklamy přišla vláda kvůli letošním problémům s novoročními výprodeji v obchodních řetězcích, které některé zlevněné propagované výrobky neměly vůbec na skladě.

Ministr průmyslu a obchodu Milan Urban věří, že poslanci zamítavé stanovisko horní komory přehlasují, a postojem senátorů je velmi zklamán.

"Prokázali, že nevědí, co to znamená nakupovat v supermarketech. Senátoři zřejmě nemají zkušenost s nákupy a natož s nákupy v nějakých výprodejních akcích, protože tento negativní dárek českým občanům, který udělili, svědčí o tom, že jsou zastánci zájmů řetězců, které se tu chovají jako na dobytém území," vyjádřil se Urban.

Vít Dvořák, Marie Matúšů Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme